صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمله موشکی اسرائیل به «محموله تسلیحاتی ایران» در سوریه

هم‌زمان با سفر فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به ایران، اسرائیل به محموله تسلیحاتی سپاه پاسداران ایران در بندر لاذقیه سوریه حمله کرده است.

هم‌زمان با سفر فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به ایران، اسرائیل به محموله تسلیحاتی سپاه پاسداران ایران در بندر لاذقیه سوریه حمله کرده است.

پیک‌آفتاب: دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که یک محموله تسلیحاتی متعلق به سپاه پاسداران ایران صبح امروز سه‌شنبه 7 دسمبر، در بندر لاذقیه سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سنا) حمله هوایی اسرائیل به بندر لاذقیه را تایید کرده است. این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی افزوده که اصابت چند موشک به محوطه کانتینرها موجب آتش‌سوزی در این بندر شده است، اما اسرائیل تاکنون در این زمینه واکنش نشان نداده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس در یک گزارش کوتاه گفته است که محموله‌ای که مورد اصابت موشک قرار گرفته مواد خوراکی شامل برنج بوده است نه تسلیحات نظامی. با این حال تل‌آویو مکرراً بیان کرده است که اجازه نمی‌دهد سوریه به پایگاه دوم ایران تبدیل شود.

حمله اسرائیل به سوریه در حالی صورت می‌گیرد که فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه برای گفتگو با مقامات ایرانی وارد تهران شده است.

از جانب دیگر، دمشق گفته که سامانه دفاعی سوریه در زمان این حمله فعال شده و در جریان حمله به کسی آسیب نرسیده است.

خبرگزاری سنا تصاویری از آتش‌سوزی گسترده در محوطه بندر سوریه را منتشر کرده است. هم‌زمان با این مسئله، تلویزیون دولتی سوریه از اعزام نیروهای کمکی و اطفائیه به منطقه و مهار این حریق خبر داده است.

گزارش‌ها می‌رساند که از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، اسرائیل تاکنون چند ‌صد حمله در خاک سوریه انجام داده است. هدف اسرائیل بیشتر مواضع نیروهای وابسته به ایران یا حزب‌الله لبنان بوده که از نزدیک با دولت بشار اسد همکاری می‌کنند.

این در حالی مطرح می‌شود که روابط ایران و اسرائیل همواره پر تنش بوده و هر دو کشور هم‌دیگر را به بدرفتاری متهم می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x