صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمله امریکا به انبار تسلیحات طالبان در شورابک هلمند؛ طالبان: «شایعه بی‌اساس» رسانه‌های مغرض است

مجله مدرن دیپلماسی در گزارشی از حمله بی‌سرنشین‌های امریکایی به انبار تسلیحات طالبان در شورابک هلمند خبر داده است. طالبان اما این گزارش را رد کرده و گفته‌اند که شایعه است.

مجله مدرن دیپلماسی در گزارشی از حمله بی‌سرنشین‌های امریکایی به انبار تسلیحات طالبان در شورابک هلمند خبر داده است. طالبان اما این گزارش را رد کرده و گفته‌اند که شایعه است.

پیک‌آفتاب: مجله مدرن دیپلماسی نوشته است که بر اساس گزارش‌های استخباراتی، انبار تسلیحات طالبان در پایگاه بوستون شورابک در ولایت هلمند در یک حمله هوایی بی‌سرنشین‌های امریکایی تخریب شده است. به اساس گزارش، یک انفجار شدید در یک انبار سلاح در پایگاه نظامی شورابک روز چهارشنبه هفته گذشته روی داده و یک منبع نزدیک به طالبان گفته که این انفجار ناشی از آتش نبوده است. منبع افزوده که این، یک حمله هوایی بود که انبار را هدف قرار داد و به دنبال آن یک حمله هوایی که انبار را ویران کرد.

مدرن دیپلماسی می‌نویسد که طالبان هیچ جزئیاتی از این حمله منتشر نکرده و آن‌را کاملاً محرمانه نگه‌داشته است. به نوشته مجله، از آن‌جایی که رهبران طالبان اکنون در موقعیت نامطمئنی قرار دارند، نیروهای مسلح آن‌ها، هم‌چنان در حال شکستن صفوف و راه‌اندازی تجارت خصوصی هستند.

علاوه بر این، طالبان با حملات احتمالی گروه‌های مسلح جنگجو مواجه هستند که از آغاز سال نو به این طرف، درگیری‌های پراکنده در برخی ولایات شمالی مشاهده شده است. در روزهای گذشته، رهبران نظامی و مقامات طالبان در تلاش بودند تا تشکیلات شبه نظامیان را برای ولایت پنجشیر تکمیل کنند، هر چند هیچ یک از جنگجویان حاضر نیستند برای جنگ به پنجشیر بروند.

با این همه، مقامات محلی طالبان انجام حمله به پایگاه شورابک هلمند را رد کرده و حافظ راشد هلمندی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند، این گزارش را «شایعه بی‌اساس» رسانه‌های مغرض خوانده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x