صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حسیبا ابراهیمی: مهاجرت فرصت‌های شغلی‌ام را گرفت

حسیبا ابراهیمی، بازیگر تئاتر و سینمای افغانستان می‌گوید که به دلیل داشتن ویزای بریجینگ (Bridging Visa) و شرایط مهاجرتی در استرالیا، از کار کردن در هالیوود محروم شده است.

حسیبا ابراهیمی، بازیگر تئاتر و سینمای افغانستان می‌گوید که به دلیل داشتن ویزای بریجینگ (Bridging Visa) و شرایط مهاجرتی در استرالیا، از کار کردن در هالیوود محروم شده است.

پیک‌آفتاب: حسیبا ابراهیمی در صحبت با (SBS) گفته که مجبور شده به خاطر داشتن ویزای بریجینگ، چندین پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت هالیوودی را رد نماید.

حسیبا ابراهیمی در اواخر سال 2020، در یک سفر 45 روزه برای دیدن خواهرش به استرالیا رفت و سپس با افزایش ترورهای هدف‌مند زنان در افغانستان، به درخواست خانواده‌اش در استرالیا ماندگار شد. تسلط طالبان بر افغانستان در 15 اگست سال گذشته، او را بیش از پیش واداشت که در استرالیا بماند.

ابراهیمی در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: “من همین حالا به دلیل این‌که در استرالیا ویزای بریجینگ دارم، چهار تا پروژه را از دست داده‌ام. چهار تا از کارهای خیلی مهم زندگی‌ام را از دست دادم. شرکت هالیوودی بود و من می‌توانستم خیلی ساده وارد هالیوود شوم، مگر به خاطر داشتن ویزای بریجینگ، آن‌را از دست دادم و از دل آنانی می‌آیم که مدت 10 سال می‌شود با ویزای بریجینگ در استرالیا زندگی می‌کنند”.

او پس از، از دست دادن چندین فرصت شغلی که زمینه ورود وی را به سینمای هالیوود مساعد می‌کرد، گفته که به کمک خواهرش توانسته است بار دیگر روی پای خود بایستد و «زنده شود» و به گروه هنری تئاتر «دُر دری» در سیدنی بپیوندد.

حسیبا ابراهیمی که اکنون 26 سال سن دارد، در سال 1392 با بازی در فیلم «چند مترمکعب عشق» ساخته جمشید محمودی، کارگردان افغانستانی ساکن ایران، شناخته شد. او به دلیل بازی در این فیلم، نامزد 32مین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین بازیگر زن شد.

او بعدها به افغانستان برگشت و در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش بازی کرد که همه به شهرت او افزودند.

این در حالی مطرح می‌شود که با تسلط مجدد طالبان بر افغانستان در 15 اگست سال گذشته، فرهنگ و هنر به حاشیه رفته و اکثر هنرمندان از افغانستان بیرون شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x