صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حامد کرزی: جهان به طالبان اعتماد کند

حامد کرزی، ریئس جمهور اسبق کشور می‌گوید که جامعه جهانی باید برای جلوگیری از مرگ میلیون‌ها انسان در افغانستان با طالبان همکاری کند. او گفته که جهان، بی‌اعتمادی به طالبان را کنار بگذارد.

حامد کرزی، ریئس جمهور اسبق کشور می‌گوید که جامعه جهانی باید برای جلوگیری از مرگ میلیون‌ها انسان در افغانستان با طالبان همکاری کند. او گفته که جهان، بی‌اعتمادی به طالبان را کنار بگذارد.

پیک‌آفتاب: حامد کرزی در تازه‌ترین گفتگویش با شبکه «سی‌ان‌ان» امریکا خواستار همکاری جهان با طالبان شده است. او گفته: “واقعیت این است که طالبان مقامات رسمی کشور هستند.”

به باور رئیس جمهور اسبق افغانستان، اکنون زمان آن رسیده که جامعه جهانی با طالبان برای جلوگیری از مرگ میلیون‌ها نفر از گرسنگی همکاری کند. او افزوده که جامعه جهانی کمک‌رسانی به شهروندان نیازمند افغانستان را در اولویت قرار دهد و بی‌اعتمادی به طالبان را کنار بگذارد.

حامد کرزی در پاسخ به این سوال که جهان چگونه می‌تواند با گروهی که مسئول موارد مستندشده‌ای از جنایات، اعدام‌های غیرقانونی و قتل است، تعامل کند، گفته که جنایات، بخش بسیار تاسف‌بار زندگی ما است، اما به گفته او، این جنایات از سوی همه طرف‌ها انجام شده است. کرزی در این مصاحبه هر نوع مشارکت با طالبان در حکومت را رد کرده است.

حامد کرزی پیش‌تر در مصاحبه‌ای با صدای امریکا نیز گفته بود که طالبان با برگزاری لویه‌جرگه زمینه مشروعیت خود در سطح جهانی را فراهم کنند. او هم‌چنین گفته بود که طالبان به زور وارد کابل نشدند، آنها را من(کرزی) دعوت کردم.

کرزی: بسم‌الله خان از من خواست افغانستان را ترک کنم، اما ماندم

اظهارات رئیس جمهور اسبق افغانستان با انتقاد تند کاربران و شهروندان افغانستان مواجه گردید و بسیاری او را عامل اصلی سقوط نظام دموکراتیک افغانستان معرفی کردند. او به تازگی از سوی شماری از شهروندان افغانستان متهم شده که برای طالبان تبلیغ می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x