صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جوزپ بورل: ذخایر تسلیحاتی اروپا رو به کاهش است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست قانون‌گذاران این اتحادیه سخن می‌گفت، نسبت به کاهش ذخایر تسلیحاتی کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست قانون‌گذاران این اتحادیه سخن می‌گفت، نسبت به کاهش ذخایر تسلیحاتی کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داد.

پیک‌آفتاب: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته پنجم سپتمبر، در نشست قانون گذاران این اتحادیه گفته است: “من نمی‌گویم که ذخایر نظامی اکثر کشورهای عضو تمام شده، اما به نسبت بالایی کاهش یافته است، زیرا ما ظرفیت زیادی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده‌ایم.”

بورل در ادامه تاکید نمود: “این ذخایر بار دیگر باید به وضعیت سابق بازگردند و بهترین راه این است که چنین رویکردی به صورت جمعی و هم‌آهنگ صورت گیرد که ارزان‌تر هم تمام خواهد شد.”

این در حالی است که بورل هشدار داد که اگر کشورهای عضو اتحادیه به گسترش قابلیت‌های نظامی خود به چنین شیوه‌ای ادامه دهند، نتیجه این اقدام باعث هدر رفتن منابع مالی خواهد شد و با این شیوه، شکاف‌های موجود در زمینه ذخایر نظامی پُر نخواهد شد.

در ادامه جوزپ بورل غفلت اتحادیه اروپا را در امر آموزش نیروهای اوکراینی که چند ماه پیش از آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک این کشور از سوی چندین عضو این اتحادیه پیشنهاد شده بود را فرصت از دست رفته خوانده و ابراز تاسف نموده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: “متاسفانه این کار را نکردیم و امروز پیشیمانیم. ما متاسفیم که در ماه اگست گذشته، این درخواست را دنبال نکردیم و این درخواست را برآورده نکردیم.” وی در ادامه افزود که اگر اتحادیه اروپا در آن زمان به این درخواست پاسخ مناسب می‌داد، “ما در وضعیت بهتری قرار می‌گرفیتم.”

این اظهارات جوزپ بورل در حالی مطرح می‌شود که او روز ۲۲ اگست، گفته بود که پیشنهاد آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در کشورهای نزدیک به اوکراین، در نشست دو روزه وزرای دفاع اتحادیه اروپا در پراگ، پایتخت جمهوری چک به بحث گرفته خواهد شد. بورل گفته بود: “امیدوارم این پیشنهاد منظور شود. البته که این یک ماموریت بزرگ است. هر ماموریت باید مطابق به سطح تنش راه‌اندازی شود.”

اتحادیه اروپا نیروهای اوکراینی را آموزش نظامی می‌دهد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x