صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جایزه 150 هزار دالری برای یافتن لینا، کودک ناپدید شده افغانستانی در امریکا

پولیس امریکا روز گذشته چهارم جنوری‌، خبرداده که اداره FBI به تیمی پیوسته که در جستجوی پیدا کردن لینا، کودک سه ساله افغانستانی‌تبار است.

پولیس امریکا روز گذشته چهارم جنوری‌، خبرداده که اداره FBI به تیمی پیوسته که در جستجوی پیدا کردن لینا، کودک سه ساله افغانستانی‌تبار است.

پیک‌آفتاب: طبق جزئیات نشر شده، لینا سردارخیل سه ساله برای آخرین بار پس از چاشت 20 دسمبر 2021، در پارک تفریحی مجتمع آپارتمان‌های رهایشی‌اش در شمال‌غرب شهر سن‌انتونیو واقع در ایالت تگزاس دیده شده بود. خانواده لینا گزارش داده است که لینا همراه با مادرش در پارک تفریحی مجتمع آپارتمان‌های‌شان بود. مادرش برای چند دقیقه از پارک تفریحی دور رفت،‌ اما زمانی‌که برگشت، لینا ناپدید شده بود. تا حال مشخص نشده است که آیا این کودک سه ساله اختطاف شده یا خیر.

ریاض سردارخیل، پدر این کودک اما به تلویزیون KENS گفته است: “تهدیدی که متوجه ما بود، در سال 2019 همراه با خانواده افغانستان را ترک کردیم و به امریکا آمدیم”.

از سوی دیگر، ویلیام مک مانوس، رئیس پولیس منطقه گفته که تیم 12 نفری اداره تحقیقات فدرال امریکا دوشنبه شب از شهر واشنگتن دی‌سی پرواز کرد و تمام روز سه شنبه،‌ چهارم جنوری،‌ مصروف جستجوی لینا در آب‌های نزدیک آپارتمان خانواده‌اش بود. به گفته‌ مک مانوس، این تیم در حال حاضر فقط در تلاش است تا سرنخی از این کودک ناپدید شده را به دست آورد.

این مقام پولیس گفته که همه تلاش‌های ممکن را برای یافتن لینا به خرج خواهد داد. پولیس گفته است که لینا آخرین بار با یک لباس سرخ، جاکت و بوت‌های سیاه دیده شده است.

از سوی دیگر، شماری از رسانه‌های امریکا گزارش داده‌اند که دو نهاد برای معلوماتی که منجر به پیدا شدن لینا شود و یا کسانی‌که احتمالاً در اختطاف وی دست داشته باشند، جایزه تعیین کرده‌اند. براساس این گزارش‌ها،‌ موسسه Crime Stoppers که یک سازمان غیرانتفاعی است،‌ 50 هزار دالر جایزه برای معلوماتی تعیین کرده است که منجر به دستگیری آدم‌ربای مظنون شود.

افزون بر مبلغ تعیین شده، یک مرکز اسلامی واقع در شهر سن‌انتونیو نیز 100 هزار دالر به عنوان جایزه برای کمک به یافتن لینا اختصاص داده است.

این در حالی است که تعدادی از شهروندان افغانستان به دلیل نبود امینت کشور را ترک می‌کنند تا خود و خانواده‌های‌شان در امنیت زندگی کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x