صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توییتر بالای حساب‌های دولتی روسیه محدودیت وضع می‌کند

توییتر روز سه‌شنبه 5 اپریل، اعلام کرد که تمهیداتی در رابطه با حساب‌های کاربری دولت روسیه اندیشیده است تا تاثیر تبلیغات مسکو را در این شبکه اجتماعی کاهش دهد.

توییتر روز سه‌شنبه 5 اپریل، اعلام کرد که تمهیداتی در رابطه با حساب‌های کاربری دولت روسیه اندیشیده است تا تاثیر تبلیغات مسکو را در این شبکه اجتماعی کاهش دهد.

پیک‌آفتاب: طبق اعلام توییتر، بازدید از حساب‌های کاربری مقامات روسی از این پس به کاربران توییتر توصیه نخواهد شد، از جمله از طریق جستجو در توییتر.

این شرکت کالیفورنیایی همانند شرکت رقیب خود، متا، که شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام محسوب می‌شود، در حال حاضر حساب‌های رسانه‌های دولتی روسیه مانند آرتی و اسپوتنیک را در اتحادیه اروپا بسته است.

مسکو نیز با محدود ساختن دست‌رسی به توییتر در روسیه، به این اقدام واکنش نشان داده است. وزارت خارجه روسیه با توییتی چنین نگاشته است: “در 5 اپریل، توییتر با پنهان کردن پستی، در پشت هشداری مبنی بر نقض قوانین، به یک عمل سانسور آشکار متوسل شد. ما از توییتر می‌خواهیم که فوراً دست‌رسی به این پست را بازگرداند”.

توییتر در اطلاعیه‌ای گفت: “ما حساب‌های دولتی را که متعلق به کشورهای محدودکننده دست‌رسی به اطلاعات آزاد هستند یا در منازعات مسلحانه با کشورهای دیگر دخالت دارند، توصیه نمی‌کنیم، خواه توییتر در آن کشورها ممنوع باشد، خواه نباشد”.

این اطلاعیه می‌افزاید: “وقتی که دولتی خدمات آنلاین را در کشور خود منع یا محدود می‌کند، صدای مردم را خاموش می‌کند و امکان دست‌رسی آزاد به اطلاعات را از بین می‌برد. در عین حال از خدمات آنلاین جهت برقراری ارتباط استفاده می‌کند و این عدم توازن اطلاعاتی شدید ایجاد می‌کند”.

این در حالی مطرح می‌شود که کرملین از زمان تهاجم نظامی ارتش روسیه به اوکراین، با تشدید سانسور تلاش می‌کند واقعیات جنگ را در تلویزیون و دیگر رسانه‌ها به گونه‌ دل‌خواه خود تغییر دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x