صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توقف واردات گاز لیتوانی از روسیه برای مصارف خانگی

وزارت انرژی لیتوانی اعلام کرد که این کشور به عنوان اولین کشور اروپایی، وارادت گاز از روسیه برای تامین مصارف خانگی را متوقف می‌کند و "بقیه اروپا نیز می‌توانند این کار را انجام دهند".

وزارت انرژی لیتوانی اعلام کرد که این کشور به عنوان اولین کشور اروپایی، وارادت گاز از روسیه برای تامین مصارف خانگی را متوقف می‌کند و “بقیه اروپا نیز می‌توانند این کار را انجام دهند”.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی می‌گوید که این وزارت‌خانه روز شنبه اپریل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی گاز طبیعی برای مصارف خانگی لیتوانی از طریق پایانه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) در بندر کلایپدا وارد و تامین خواهد شد.

در همین حال دولت لیتوانی اعلام کرده است که ترانزیت گاز روسیه به منطقه کالینینگراد هم‌چنان برقرار است.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که از روز 12 حمل، فرمان دریافت پول گاز صادراتی به روبل اجرایی خواهد شد و قرارداد صادرات گاز به هر کشوری که زیر بار این شرط نرود، لغو خواهد شد.

در پی اعلام این تهدید، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که این کشور هم‌راه با آلمان در حال آماده شدن برای قطع صادرات گاز روسیه است.

اتحادیه اروپا سال گذشته، 155 میلیارد مترمکعب گاز، معادل 40 درصد از گاز مصرفی‌اش را از روسیه وارد کرده بود، اما امسال در نظر دارد به خاطر تهاجم روسیه به اوکراین، خرید گاز روسیه را 66 درصد کاهش دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x