صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلاش روسیه برای حذف طالبان از لیست سیاه جهان

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که مسکو برای حذف طالبان از لیست سیاه سازمان ملل به پیش می‌رود، اما موضوع به رسمیت شناختن طالبان "پیش از وقت" است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که مسکو برای حذف طالبان از لیست سیاه سازمان ملل به پیش می‌رود، اما موضوع به رسمیت شناختن طالبان “پیش از وقت” است.

پیک‌آفتاب: لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری دولتی تاس گفته است: “مسئله به رسمیت شناختن مقامات طالبان تاکنون زودهنگام است.” او افزوده که یک تصمیم مثبت بستگی به این دارد که وقایع در افغانستان چگونه پیش خواهد رفت. به گفته وزیر خارجه روسیه، زمانی که طالبان وعده‌های خود را اجرا کنند، از جمله در مورد تشکیل یک دولت فراگیر و اقدامات دیگر مانند مقابله موثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر برخاسته از خاک افغانستان، زمینه برای به رسمیت شناختن طالبان فراهم خواهد شد.

با این حال، او گفته است: “مسکو در همبستگی با بقیه جامعه جهانی به تدریج به سمت حذف جنبش طالبان از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل تلاش خواهد کرد که به نوبه خود زمینه را برای به رسمیت شناختن رسمی دولت جدید افغانستان ایجاد خواهد کرد.”

وزیر خارجه روسیه هم‌چنین خاطرنشان کرده که مسکو با نمایندگان طالبان از جمله از طریق سفارت روسیه در کابل تماس‌های کاری خود را حفظ می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x