صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلاش‌های حشمت‌غنی برای بازگشت فراری به کابل

حشمت‌غنی احمدزی، برادر اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری افغانستان می‌گوید صحبت‌هایی برای "بازگشت" اشرف‌غنی به افغانستان جریان دارد. او گفته اگر بازگشت اشرف‌غنی موثریت داشته باشد، او حاضر به بازگشت است. حشمت‌غنی هم‌چنین حمدالله محب و خانم‌اش را به جاسوسی برای امریکا متهم کرد.

حشمت‌غنی احمدزی، برادر اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری افغانستان می‌گوید صحبت‌هایی برای “بازگشت” اشرف‌غنی به افغانستان جریان دارد. او گفته اگر بازگشت اشرف‌غنی موثریت داشته باشد، او حاضر به بازگشت است. حشمت‌غنی هم‌چنین حمدالله محب و خانم‌اش را به جاسوسی برای امریکا متهم کرد.

پیک‌آفتاب: حشمت‌غنی احمدزی در مصاحبه با دویچه‌وله گفته که با برادرش در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدار داشته و با او در تماس است. حشمت‌غنی افزود، اشرف‌غنی می‌خواهد “آخر عمر خود را در افغانستان” سپری کند.

پیش‌تر منابعی به خبرگزاری پیک‌آفتاب نیز تایید کرده بودند که محمداشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان به زودی به کابل بر می‌گردد.

برادر رئیس جمهور فراری در دفاع از فرار او نیز گفت که سوال‌هایی وجود دارد که باید حل شود. او افزود که فرار برادرش به دلیل این بود که او به خواست امریکا جنگ نکرد، بلکه به ابوظبی رفت.

حشمت‌غنی در این گفتگو هم‌چنین از حمدالله محب، مشاور امنیت ملی غنی و خانم‌اش به عنوان جاسوس امریکا یاد کرد که پس از سقوط به ایالات متحده پناهنده شده‌اند. این در حالی است که خانم محمداشرف غنی نیز به امریکا رفته است.

حشمت‌غنی احمدزی در ادامه به سفر عبدالسلام رحیمی، وزیر صلح غنی پرداخت و گفت که رفتن او به کابل و دیدارهایش با مقام‌های طالبان ارتباطی به بازگشت غنی ندارد و به گفته حشمت‌غنی “هیچ تماسی” با آقای رحیمی ندارد.

سفر اخیر عبدالسلام رحیمی به کابل و دیدار با مقام‌های ارشد طالبان از جمله سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رئیس “شبکه حقانی” و امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرد که او ممکن است از طرف اشرف غنی وارد گفتگو با دولت طالبان شده است.

اما حشمت‌غنی احمدزی می‌گوید که رحیمی به هیچ صورت به نمایندگی از اشرف غنی به افغانستان نرفته است. او افزود که روی بازگشت اشرف غنی صحبت‌ها با بعضی حلقات جریان دارد و او خود شخصاً این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

حشمت‌غنی به این موضوع نیز اشاره کرد که اشرف غنی نمی‌خواهد در صورت بازگشت به افغانستان در “کنج مسجد” در انزوا باشد، اما قصد ندارد تا فعالیت سیاسی کند، بلکه او می‌خواهد فعالیت اجتماعی انجام دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x