صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تقویت پایگاه نظامی روسیه در خاک تاجیکستان

روسیه، پایگاه نظامی خود در خاک تاجیکستان را به لحاظ تجهیزات نظامی و لوجستیکی تقویت نمود.

روسیه، پایگاه نظامی خود در خاک تاجیکستان را به لحاظ تجهیزات نظامی و لوجستیکی تقویت نمود.

پیک‌آفتاب: سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه گزارش داده که سال گذشته 50 واحد سلاح و تجهیزات وارد پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان شده است. این در حالی است که روسیه در سال 2021 میلادی برای تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان با افزودن تجهیزات جنگی پیاده‌نظام، سیستم‌های راکتی و سلاح‌های سبک خبر داده و گفته است که این پایگاه از جهت‌های وسیع اکمال شده‌اند.

سرویس مطبوعاتی متذکره گفته است که این تجهیزات نظامی شامل موترهای زرهی پیاده‌نظام، تانک‌های مدرن تی-72 با ویژگی رزمی پیشرفته، اسلحه‌های تهاجمی جدی آکا-12 و سیستم‌های راکتی می‌باشد.

سرویس مطبوعاتی در ادامه چنین تصریح کرده است: “پایگاه‌ها و توپ‌خانه‌ها با سیستم رادار شناسایی قابل حمل و کنترول آتش تقویت شده‌اند که قابلیت کنش و واکنش سریع دارا می‌باشند”.

از جانب دیگر، خبرها می‌رساند که پایگاه «نظامی 201» مستقر در تاجیکستان بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است و در شهرهای “دوشنبه” و “باختر” موقیعت دارند.

این در حالی است که پیش‌تر وزارت دفاع روسیه گفته بود که به دلیل نگرانی از ناآرامی‌ها در افغانستان، 30 تانک زرهی به پایگاه این کشور در مرز تاجیکستان و افغانستان مستقر شده است.

استقرار ده‌ها تانک زرهی روسیه در مرز افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x