صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تظاهرات در پولند به خاطر ماندن در اتحادیه اروپا

در ورشو، پایتخت پولند بیشتر از یکصد هزار نفر در حمایت از اتحادیه اروپا تجمع کردند. این تظاهرات اما در واکنش به حکم اخیر دیوان عالی پولند صورت گرفت.

ده‌ها هزار شهروند پولندی روز گذشته یکشنبه، 10 اکتوبر در حمایت از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا دست به راهپیمایی زدند. به گزارش رسانه های محلی، بیشتر از یکصد شهر در سراسر پولند شاهد برگزاری این تظاهرات بودند.

پیک‌آفتاب: در ورشو، پایتخت پولند بیشتر از یکصد هزار نفر در حمایت از اتحادیه اروپا تجمع کردند. این تظاهرات اما در واکنش به حکم اخیر دیوان عالی پولند صورت گرفت. دیوان عالی پولند پنجشنبه هفته گذشته طی حکمی بعضی از قوانین اتحادیه اروپا را مغایر با قوانین پولند تشخیص داده بود. این دیوان در حکمی با برتری قوانین اروپا نسبت به احکام صادر شده از دادگاه های پولند مخالفت کرده است.

این موضوع باعث نگرانی مخالفان دولت پولند شد که نگران تلاش آنها برای خروج این کشور از اتحادیه هستند.

“دونالد توسک” ریس سابق شورای اروپا و از رهبران سیاسی مخالف دولت پولند در معترضان حاضر شد و از مردم خواست که از “پولند اروپایی” دفاع کنند.

حکم دیوان عالی پولند با انتقادهای شدید رهبران اروپا همراه شده است. اما “ماتیوش موراویتسکی” نخست وزیر پولند از اقدام دیوان عالی این کشور دفاع کرده است. او در صفحه فیسبوکش چنین نوشت: “ما حقوقی یکسان با سایر کشورها داریم. میخواهیم به حقوق مان احترام گذاشته شود”. آقای ماتیوش موراویتسکی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x