صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تسلط طالبان بر افغانستان و رکورد موج پناهجویان در اروپا

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، درخواست پناهندگی در اروپا مخصوصاً در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، درخواست پناهندگی در اروپا مخصوصاً در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانسه گزارش داده که دفتر حمایت از پناهندگی اروپا، گفته که ۷۱۲۰۰ درخواست پناهندگی تنها در ماه سپتامبر دریافت شده است. این در حالی است که تعداد پناهجویان افغانستانی تنها در یک ماه ۷۲ درصد افزایش یافته که درخواست‌های پناهندگی همه آنها موفقیت‌آمیز نبوده است. از میان این پناهجویان تعدادی که وضعیت پناهندگی یا حمایت شده را دریافت کرده‌اند، به 41 درصد می‌رسد که بالاترین میزان از اپریل سال گذشته را نشان می‌دهد.

دفتر حمایت از پناهندگی در اروپا افزوده که بیشترین احتمال پذیرش پناهندگی متعلق به افغانستانی‌ها، ۸۶ درصد می‌باشد.

این در حالی است که در ماه اگست، گروه طالبان پس از ۲۰ سال جنگ علیه حکومت تحت حمایت امریکا، پایتخت افغانستان و کنترل کل کشور را به دست گرفت.

اکنون، درگیری‌ها فروکش کرده است، اما این کشور با فقر شدید و بدترین خشک‌سالی در دو دهه اخیر مواجه شده است و میلیون‌ها نفر با بدترین فجایع بشردوستانه در جهان روبه‌رو می‌باشند.

شمار افغانستانی‌های که به اروپا رسیده بودند، از ده هزار نفر در ماه اگست به ۱۷۳۰۰ نفر در سپتامبر افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x