صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترور دست‌کم ۱۵ فعال حقوق زن در بلخ

تنها در یک ماه اجساد دست‌کم ۱۵ زن به شفاخانه حوزوی ابوعلی سینا بلخی شهر مزارشریف منتقل شده است. فعالان حقوق زن و نهادهای بین‌المللی، طالبان را مسئول این قتل‌ها معرفی می‌کنند.

تنها در یک ماه اجساد دست‌کم ۱۵ زن به شفاخانه حوزوی ابوعلی سینا بلخی شهر مزارشریف منتقل شده است. فعالان حقوق زن و نهادهای بین‌المللی، طالبان را مسئول این قتل‌ها معرفی می‌کنند.

پیک‌آفتاب: منابع در شهر مزارشریف گفته‌اند که در یک ماه، دست‌کم ۱۵ جسد زن به شفاخانه ملکی شهر مزارشریف منتقل شده است. به گفته منابع، این اجساد توسط طالبان به شفاخانه آورده شده است.

منابع گفته‌اند که آنان اجازه بررسی اجساد را ندارند، اما شاهد بوده‌اند که گلوله در ناحیه سر و یا سینه این زنان اصابت کرده است.

هنوز مشخص نیست که این زنان توسط چه کسانی به قتل رسیده، اما فعالان حقوق زن و نهادهای بین‌المللی، طالبان را مسئول این قتل‌ها معرفی می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد، افراد طالبان مادر یک سرباز پیشین پولیس را از خانه‌اش با وعده کمک خارج کرده، اما فردایش جسد این زن در شفاخانه حوزوی ابوعلی سینا بلخی شهر مزارشریف پیدا شده است.

پیش‌تر در اوایل تسلط طالبان، چندین فعال حقوق زن در بلخ، به اتهام داشتن روابط نامشروع از سوی افراد طالبان تیرباران شدند.

منابع می‌گویند که بازداشت، شکنجه و قتل افراد ملکی در بلخ ادامه دارد، اما از دید رسانه‌ها پنهان می‌ماند.

گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان در قتل، شکنجه و بازداشت بیش از ۱۰۰ سرباز حکومت پیشین دست دارند.

دیده‌بان حقوق بشر: حملات شبانه‌ی طالبان وحشتناک است

به تازگی این ادعا توسط دبیرکل سازمان ملل نیز مطرح شده است. او به شورای امنیت این سازمان در این مورد گزارش داده است. موضوعی که سخنگوی طالبان آن را رد کرده است.

طالبان: معلومات سرمنشی سازمان ملل درست نیست

یک گزارش تحقیقی خبرگزاری پیک‌آفتاب نیز نشان می‌دهد که ده‌ها سرباز نیروهای امنیتی پیشین توسط طالبان شکنجه و یا تهدید شده‌اند.

من دیدم چگونه طالبان آنان را فریب داده و کشتند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x