صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترامپ: پس از شکست در افغانستان، پوتین سر US جمپ نمی‌گیرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا به تازگی گفته است که پس از شکست این کشور در افغانستان؛ مسکو، واشنگتن را جدی نمی‌گیرد و به هشدارهای امریکا توجه نمی‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا به تازگی گفته است که پس از شکست این کشور در افغانستان؛ مسکو، واشنگتن را جدی نمی‌گیرد و به هشدارهای امریکا توجه نمی‌کند.

پیک‌آفتاب: روزنامه دیلی میل در مقاله‌ای جدید نوشته که ترامپ در واکنش به هشدار بایدن به پوتین درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین، گفته‌ است که با توجه به شکست «رقت‌ انگیز» امریکا در افغانستان، مسکو به هیچ وجه هشدارهای واشنگتن را جدی نمی‌گیرد.

دیلی میل می‌نویسد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌‌اش روز سه‌شنبه 7 دسامبر، از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کردند. بایدن در این گفتگو به رئیس جمهور پوتین گفته‌ است که هرگونه حمله نظامی به اوکراین پی‌آمدهای جدی و بهای سنگینی را در پی خواهد داشت که شامل تحریم‌های شدید نیز می‌شود.

از جانب دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا اما این موضع قاطعانه بایدن را به سخره گرفته و به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انگشت گذاشته است.

ترامپ در بیانیه‌ای خود گفته ‌است: «پوتین به تسلیم رقت ‌انگیز ما در افغانستان و به جا گذاشتن سربازان کشته ‌شده، شهروندان امریکایی و تجهیزات نظامی به ارزش 85 میلیارد دالر می‌بیند، سپس به بایدن نگاه کرده و هیچ نگرانی خاطر او را مکدر نمی‌سازد.»

دیلی میل تحلیل می‌کند که دونالد ترامپ و دولت او که در اصل امضا کننده‌ توافق دوحه با امارت اسلامی بود، پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، دولت بایدن را به دلیل خروج پر سراسیمه از افغانستان بارها مورد انتقادهای شدید قرار داده ‌و رئیس جمهور بایدن را بی‌کفایت خوانده است.

هرچند دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور پیشین امریکا در مصاحبه‌ای چندی پیش خود به فاکس نیوز گفته بود که اگر او در قدرت می‌بود، حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ می‌کرد.

ترامپ: من به دنبال حضور دوامدار نظامی در افغانستان بودم

از جانب دیگر، روزنامه می‌نویسد که بسیاری از نزدیکان و مشاوران بایدن در امریکا، خروج نیروهای این کشور از افغانستان را، نتیجه سیاست‌های غلط دولت او دانسته؛ طوری‌که مقام‌های کنونی پنتاگون اما خروج نیروهای این کشور از افغانستان موجه و به نفع امریکا می‌دانند.

افزون با مسئله مطرح شده، روزنامه می‌گوید که ترامپ در زمان قدرت‌اش متهم به ارتباط ویژه با کرملین بود و منتقدین ترامپ او را متهم می‌کردند که در نتیجه دخالت روسیه، در انتخابات به اریکه قدرت تکیه زده است.

این در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا؛ جنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش این کشور را به دلیل خروج پر هرج‌ومرج از افغانستان “احمق” خوانده بود.

ترامپ: فرمانده ارتش امریکا «احمق» است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x