صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترامپ: من به دنبال حضور دوامدار نظامی در افغانستان بودم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا به تازگی گفته است که می‌خواستم حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کنم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا به تازگی گفته است که می‌خواستم حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کنم.

پیک‌آفتاب: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا به تازگی در مصاحبه خود با فاکس‌نیوز گفته است، در حالی که قصد خروج از افغانستان را داشت، اما قصد داشته که حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کند.

ترامپ در این مصاحبه گفته است که او قصد داشت پایگاه هوایی بگرام را به دلیل نزدیکی آن به تاسیسات هسته‌ای چین تحت کنترول نیروهای امریکایی نگه دارد.

دونالد ترامپ، بار دیگر از جانشین خود جو بایدن انتقاد کرد. ترامپ سیاست‌های داخلی و بین‌المللی بایدن را ناکام توصیف کرد و گفت که دولت بایدن با خروج از افغانستان دچار اشتباه مرگ‌بار شده است. ترامپ در بخشی از صحبت‌های خود گفت که چگونه جانشین‌اش به طولانی‌ترین حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان داد و این‌گونه افغانستان را به قهقرا برد. ترامپ در این گفتگو اطمینان داد که اگر او در رأس حکومت قرار می‌داشت بهتر از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی امریکا عمل می‌کرد.

ترامپ گفت: “من قصد داشتم بگرام را به خاطر چین نگه دارم، نه به خاطر افغانستان، زیرا فاصله هوایی با تاسیسات هسته‌ای چین از بگرام فقط یک ساعت است. آیا می‌دانید اکنون در بگرام کیست؟ مسلماً چین. آنها می‌خواهند ‌بگرام را در کنترول خود داشته باشند”.

رئیس جمهور پیشین امریکا در مصاحبه افزود: “پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قصد داشتم تمام پایگاه‌های دیگر در این کشور را بمباران کنم”.

ترامپ در این گفتگو به صورت ‌ویژه از مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروی‌های مسلح امریکا انتقاد کرد که به گفته میلی، رها کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی در افغانستان، نسبت به بیرون کردن آنان، برای دولت امریکا کم هزینه‌تر است.

ترامپ گفت: من به شما نمی‌گویم که چه پاسخی به مارک میلی دادم، اما نگفتم که او مرد باهوشی است. چه کسی او را دوست دارد؟ روسیه و چین. زیرا آنها مردی را می‌بینند که قبل از تخلیه امریکایی‌ها و تجهیزات نظامی، سربازان را خارج می‌کند و تعداد زیادی از سربازان و افرادی که نباید از دست می‌دادیم را از دست می‌دهد.

ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا از اشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان نیز شدیداً انتقاد کرد. او گفت: “اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان یک کلاه‌بردار است و سعی داشت بیش از آنچه پول در طیاره جا می‌شود را از افغانستان خارج کند”. ترامپ گفت: “من می‌دانستم که غنی یک کلاه‌بردار است و این را پیشتر نیز گفته بودم و می‌دانستم که او قبل از هر کس دیگری فرار می‌کند. شنیدم که او آنقدر پول با خود برده است که در هلیکوپتر و طیاره‌اش جا نمی‌شد و پول زیادی را در میدان هوایی رها کرد که بعدها به دست طالبان افتاد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز الجزیره در مقاله‌ای گفته بود که اقدامات بایدن نشان دهنده انزوا طلبی و پوپولیسم ترامپ است.

اقدامات بایدن نشان دهنده انزواطلبی و پوپولیسم ترامپ است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x