صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترامپ: فرمانده ارتش امریکا «احمق» است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا؛ جنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش این کشور را به دلیل خروج پرهرج‌ومرج نیروهای امریکایی از افغانستان، «احمق» خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا؛ جنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش این کشور را به دلیل خروج پرهرج‌ومرج نیروهای امریکایی از افغانستان، «احمق» خواند.

پیک‌آفتاب: طبق نوشته روزنامه اکسپرس، ترامپ روز شنبه 4 دسامبر، در گفتگویی از مارک میلی به خاطر به جا گذاشتن تجهیزات نظامی امریکایی در افغانستان به شدت انتقاد کرده است. آقای ترامپ گفت که او می‌خواست هر مهره و هر پیچ امریکایی را از افغانستان خارج کند، اما مارک میلی گذاشتن تجهیزات نظامی در افغانستان را ارزان‌تر از آوردن آن می‌دانست.

او افزود، شما یک هواپیمای ۵۰ میلیون دالری دارید. شما یک هلیکوپتر زرق‌وبرق‌دار ۲۹ میلیون دالری دارید. ما همه نوع هلیکوپتر داشتیم. بسیاری از آن‌ها کاملاً نو هستند. به نظر شما ارزان‌تر است که آن را آن‌جا بگذاریم تا بتوانند آن را تهیه کنند تا این‌که آن را با نصف تانکی تیل پر کنند و به پاکستان ببرند یا به کشور ما برگردند؟

ترامپ پیش‌تر نیز گفته بود که روسیه و چین هلیکوپترهای رها شده توسط ایالات متحده در افغانستان را در اختیار گرفته و در حال مطالعه آن‌ها هستند.

دونالد ترامپ که دولت‌اش امضاکننده‌ توافق دوحه با طالبان بود، پس از سقوط افغانستان به دست طالبان و خروج نیروهای امریکایی از کشور، دولت بایدن را به دلیل خروج پرهرج‌و‌مرج از افغانستان مورد انتقادهای شدیدی قرار داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x