صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخصیص 550 میلیون افغانی برای پرداخت حقوق دو ماهه کارمندان وزارت مالیه

وزارت مالیه 550 میلیون افغانی برای پرداخت معاشات کارمندان این وزارت در کابل و ولایات اختصاص داده است. منابع در این وزارت تایید می‌کنند که به زودی حقوق ماه‌های سنبله و میزان کارمندان این وزارت از کد 21 اجرا می‌شود.

وزارت مالیه 550 میلیون افغانی برای پرداخت معاشات کارمندان این وزارت در کابل و ولایات اختصاص داده است. منابع در این وزارت تایید می‌کنند که به زودی حقوق ماه‌های سنبله و میزان کارمندان این وزارت از کد 21 اجرا می‌شود.

پیک‌آفتاب: یک منبع در وزارت مالیه با ارسال اسنادی به خبرگزاری پیک‌آفتاب گفته که به اساس هدایت مقامات ارشد وزارت مالیه، قرار است معاشات کارمندان این وزارت از کد 21 اجرا شود. منبع می‌گوید که مولوی هدایت‌الله بدری، سرپرست وزارت مالیه مبلغ 550 میلیون افغانی را بابت پرداخت حقوق دو ماهه کارمندان این وزارت در کابل و ولایت تخصیص داده است.

با این حال، مبنع می‌گوید که معاشات کارمندان ارشد این وزارت به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. جدول‌های پرداخت معاشات که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته نیز نشان می‌دهد که سقف پرداختی‌ها به شدت کاهش یافته است.

اجرای معاشات دو ماهه کارمندان وزارت مالیه درحالی روی دست گرفته شده که کارمندان دولتی از ماه‌ها به این طرف تاکنون حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند. کارمندان بخش صحی و معارف از جمله کارمندان دولتی هستند که بارها به دلیل پرداخت نشدن حقوق‌شان دست به اعتراض زده‌اند.

ادامه اعتراض‌ها به پرداخت نشدن معاش آموزگاران؛ این بار ارزگان

تجمع اعتراضی آموزگاران در کابل

درخواست 222 هزار آموزگار از نهادهای داخلی و بین‌المللی؛ آموزگاران افغانستان را بیش از این «تحقیر» نکنید

اعتصاب نامحدود آموزگاران قندهار آغاز می‌شود

طالبان اما بارها وعده کرده‌اند که به زودی معاشات کارمندان دولتی پرداخت می‌شود. اخیراً سخنگویان طالبان اعلام کرده بودند که قرار است معاشات سه ماهه‌ی کارمندان دولتی به صورت یکجا پرداخت شود. این سخنگویان گفته بودند که حقوق کارمندان معارف را کشور آلمان، حقوق کارمندان بخش صحت را کشور هالند و بقیه کارمندان را امریکا پرداخت می‌کند. اما هالند به تازگی پرداخت حقوق بخش صحت را تکذیب کرده است. از سویی هم کارمندان دولتی به خصوص بخش معارف می‌گویند که با گذشت چندین روز از وعده طالبان، هنوز روند پرداخت حقوق کارمندان آغاز نشده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x