صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخصیص بودجه ملی برای نهاد خصوصی؛ رئیس رادیو صدای شریعت هم از بودجه ملی معاش می‌گیرد

اسناد رسیده به خبرگزاری پیک‌آفتاب نشان می‌دهد که امارت اسلامی، برای برخی از نهادهای خصوصی مربوط به طالبان نیز بودجه دولتی تعریف کرده است.

اسناد رسیده به خبرگزاری پیک‌آفتاب نشان می‌دهد که امارت اسلامی، برای برخی از نهادهای خصوصی مربوط به طالبان نیز بودجه دولتی تعریف کرده است.

پیک‌آفتاب: جدول تازه معاشات کارمندان دولتی روز نهم قوس از سوی دفتر ریاست‌الوزرای طالبان نهایی و به وزارت مالیه فرستاده شده است. این اسناد نشان می‌دهد که امارت اسلامی برای برخی نهادهای خصوصی مربوط به طالبان نیز از بودجه ملی، بودجه تعیین کرده است.

«رادیو صدای شریعت» که یک رادیوی خصوصی و مرتبط با طالبان است، با هزینه عمومی به پیش برده می‌شود. امارت اسلامی برای کارمندان این رسانه همانند رسانه‌های دولتی از بودجه ملی معاش تعیین کرده است. هرچند جزئیات بودجه این رادیو در جدول معاشات موجود نیست، اما رئیس عمومی آن از جمله مقاماتی است که پایه معاش‌شان نسبتاً بلند است و بیش از 61000 افغانی را به صورت ماهوار دریافت می‌کند.

جدول تازه معاشات در حالی ترتیب شده که صدها هزار کارمند دولتی ماه‌هاست معاش دریافت نکرده‌اند. فقر و بیکاری باعث شده اقشار مختلف از جمله آموزگاران بارها دست به تجمعات اعتراضی بزنند. اعتراضاتی که هنوزهم پاسخ مناسب دریافت نکرده‌اند.

ادامه اعتراض‌ها به پرداخت نشدن معاش آموزگاران؛ این بار ارزگان

تجمع اعتراضی آموزگاران در کابل

درخواست 222 هزار آموزگار از نهادهای داخلی و بین‌المللی؛ آموزگاران افغانستان را بیش از این «تحقیر» نکنید

مقامات امارت اسلامی بارها وعده کرده‌اند که معاشات کارمندان دولتی را پرداخت می‌کنند، اما تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x