صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخریب خانه‌های مردم بلخاب به هدف توسعه شهری

شماری ازباشندگان ولسوالی بلخاب سرپل می‌گویند که مقامات محلی امارت اسلامی برای ساخت بازار و جاده‌ی جدید، ده‌ها خانه را تخریب کرده‌اند که با رسیدن فصل سرما، شماری از خانواده‌ها در وضعیت بدی به سر می‌برند.

شماری ازباشندگان ولسوالی بلخاب سرپل می‌گویند که مقامات محلی امارت اسلامی برای ساخت بازار و جاده‌ی جدید، ده‌ها خانه را تخریب کرده‌اند که با رسیدن فصل سرما، شماری از خانواده‌ها در وضعیت بدی به سر می‌برند.

پیک‌آفتاب: یک تن از باشندگان ولسوالی بلخاب سرپل که خواسته نامش فاش نگردد می‌گوید نیروهای محلی امارت اسلامی به فرماندهی «مولوی مهدی» که از منطقه «اوش» این ولسوالی می‌باشد از دو هفته بدین سو اقدام به انتقال بازار مرکزی این ولسوالی به نام بازار «ترخوج» به مکانی دیگر به نام «دهنه» کرده‌اند. این باشنده بلخاب افزوده که زمین‌های منطقه دهنه متعلق به وزارت زراعت و مالداری است، اما معلوم نیست که انتقال این بازار از مکان فعلی‌اش به منطقه دهنه بر اساس کدام روند صورت گرفته است.

به گفته‌ی باشندگان بلخاب، مولوی مهدی مجاهد به بیش از دو هزار منزل مسکونی و دکاندار را اخطار داده که خانه و دکان‌های خود را خالی کنند تا برای تخریب آماده شوند. به گفته این باشندگان، تخریب منازل‌شان همزمان با رسیدن فصل سرما، دشواری‌های زیاد برای آنان خلق کرده و نگران صحت اطفال و زنان هستند.

باشندگان بلخاب تاکید می‌کنند که آنها طرفدار ساخت بازار جدید و جاده هستند، اما می‌گویند که ساخت بازار و سرک تا رسیدن فصل گرما متوقف شود و مسئولین مردم را در آغاز فصل سرما مجبور به کوچ اجباری نکنند.

پیش از این نیز گزارش‌های از کوچ‌اجباری شهروندان در ولایت‌های بلخ، هلمند و دایکندی منتشر شده است. گزارش‌ها از دایکندی حاکی است که بیجا شدگان در این ولایت، در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

کوچ اجباری ۱۲۰۰ خانواده در دایکندی از سوی طالبان

فرمان کوچ‌اجباری طالبان در مزارشریف

وضعیت بد بی‌جا شدگان در دایکندی/ صدها خانواده مجبور به کوچ‌اجباری شده‌اند + تصاویر

زورگویی مقام محلی طالبان در دایکندی: آواره‌گان اجازه برگشت به خانه‌هایشان را ندارند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x