صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تجمع اعتراضی زنان در کابل به خشونت گرایید

شماری از زنان و فعالان مدنی با برگزاری تجمع اعتراضی در کابل، بار دیگر از طالبان خواستند که حقوق زنان را رعایت کنند. گفته می‌شود که این تجمع با دخالت طالبان به خشونت گرایید. پیک‌آفتاب: زنان معترض ضمن تجمع در مقابل وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان(ساختمان وزارت زنان در حکومت قبلی)، […]

شماری از زنان و فعالان مدنی با برگزاری تجمع اعتراضی در کابل، بار دیگر از طالبان خواستند که حقوق زنان را رعایت کنند. گفته می‌شود که این تجمع با دخالت طالبان به خشونت گرایید.

پیک‌آفتاب: زنان معترض ضمن تجمع در مقابل وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان(ساختمان وزارت زنان در حکومت قبلی)، با در دست داشتن شعارهایی، از طالبان می‌خواهند تا مانع کار و تحصیل آنان نشوند. «نان، کار و آموزش» شعار اصلی این تجمع اعتراضی است و زنان تاکید می‌کنند که طالبان هرچه سریعتر باید زمینه‌ی بازگشایی مکاتب دخترانه و همچنین بازگشت زنان به محل کار شان را فراهم سازند.

این تظاهرات اما، با دخالت طالبان به خشونت کشیده شده و آن‌ها مانع ادامه‌ی اعتراض‌ زنان شده‌اند. گفته می‌شود که طالبان همچنین شماری از خبرنگاران را لت‌و‌کوب کرده‌اند. این خبرنگاران درحال پوشش تظاهرات زنان معترض در کابل بوده‌اند.

تظاهرات امروز درحالی برگزار می‌شود که با گذشت یک ماه از بازگشایی مکاتب پسرانه، مکاتب دخترانه(دوره متوسطه و لیسه) هنوزهم اجازه بازگشایی نیافته‌اند. همچنین براساس دستور تازه‌ی شهردار کابل، از روز شنبه آینده تمامی کارمندان زن این اداره از رفتن به محل کار منع شده‌اند. شهردار کابل در یک فرمان گفته که زنان از روز شنبه حق آمدن به وظیفه را ندارند و تمامی کارمندان زن شهرداری منفک و خانه نشین خواهند شد.

با این حال، یوناما؛ نمایندگی سازمان ملل در افغانستان روز گذشته بار دیگر خواهان بازگشت زنان به محل کار و دختران به مکاتب شد. مته نودسن، معاون یوناما در دیدار با فعالان حقوق زن در کابل گفت که زنان باید بتوانند به محل کارشان و دختران به مکاتب برگردند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x