صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تجلیل از کریسمس زیر سایه هولناک کرونا

شهروندان در کشورهای اروپایی در حالی از کریسمس تجلیل می‌کنند که محدودیت‌های تازه‌ای برای جلوگیری از کرونا در بسیاری از کشورها وضع شده و این روند روز به روز افزایش نیز می‌یابد.

شهروندان در کشورهای اروپایی در حالی از کریسمس تجلیل می‌کنند که محدودیت‌های تازه‌ای برای جلوگیری از کرونا در بسیاری از کشورها وضع شده و این روند روز به روز افزایش نیز می‌یابد.

پیک‌آفتاب: کشورهای ایتالیا و اسپانیا برای پیشگیری از همه‌گیری سویه اومیکرون کرونا، استفاده از ماسک در فضای باز را اجباری کرده‌اند. در برخی از مناطق اسپانیا نیز منع رفت‌وآمد شبانه وضع شده و سایه هولناک کرونا از شور و هیجان جشن کریسمس تا حدودی کاسته است.

این در حالی است که رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به کووید-19 در کشورهای بریتانیا و فرانسه روز پنج‌شنبه هفته گذشته شکسته شد. در بریتانیا طی یک محدوده زمانی 24 ساعته، بیش از 119 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. این رقم در فرانسه بیش از 91 هزار مورد بوده است.

از جانب دیگر بوریس جانسون، نخست ‌وزیر بریتانیا در آستانه جشن کریسمس خطاب به شهروندان انگلستان گفت که بهترین هدیه شهروندان به خودشان مراجعه به مراکز صحی جهت تزریق واکسین کرونا است.

افزون بر کشورهای بریتانیا و فرانسه، روز جمعه 24 دسمبر، تصمیم دولت یونان جهت استفاده از ماسک اعلام شد. در اعلامیه دولت یونان آمده است: “استفاده از ماسک در فضاهای باز و بسته اجباری است و همه شهروندان مکلف‌اند که برای جلوگیری از فراگیر شدن اومیکرون، ماسک استفاده کرده و سایر موارد بهداشتی را رعایت نمایند”.

گزارش‌ها می‌رساند که شمار بالای مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در کشورهای اروپایی به این معنا است که بسیاری از افراد به دلیل تماس با مبتلایان طی روزهای قبل از ابتلای آنها اکنون مشکوک به ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند. این افراد به دلیل میزان بالای مسری بودن سویه اومیکرون مجبورند تا چند روز را در قرنطینه سپری نمایند.

از جانب دیگر، شیوع سویه اومیکرون و تعداد زیاد مبتلایان یا افراد مشکوک به ابتلا به کرونا باعث شده است تا شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان بیش از دو هزار پرواز را در روز قبل از کریسمس لغو کنند و لغو این پروازها طعم جشن کریسمس را تلخ کرده و از ذایقه آن کاسته است.

این در حالی است که همه‌گیری ویروس کرونا طی نزدیک به دو سال گذشته جان بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر را گرفته و زندگی را در گوشه و کنار جهان بی‌رنگ ساخته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x