صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تاکید مقامات ترکمنستان و طالبان بر راه‌اندازی فوری پروژه‌های بازسازی در افغانستان

آقای میردوف سپس در گفتگو با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته که ترکمنستان آماده تقویت روابط همه جانبه و ادامه همکاری با افغانستان است. او همچنین بر تامین امنیت کامل مرزی و رونق تجارت بین دو کشور تاکید کرده است.

رشید مرادوف، وزیر خارجه‌ی ترکمنستان که صبح امروز با استقبال سرپرست وزارت خارجه طالبان به کابل آمده، بر آمادگی کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با طالبان و ادامه همکاری با افغانستان تاکید کرده است. مقامات طالبان نیز در دیدارهای شان با وزیرخارجه طالبان خواهان اجرای فوری پروژه‌های بازسازی در افغانستان شده‌اند.

پیک‌آفتاب: رشید مرادوف، وزیر خارجه‌ی ترکمنستان صبح امروز شنبه 8 عقرب، در رأس هیئتی به کابل آمد. امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از وزیرخارجه ترکمنستان استقبال کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در توییتی، از دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با ملاحسن آخند، رییس‌الوزرای طالبان خبر داده و گفته که در این دیدار دو طرف در مورد کمک‌های اقتصادی، امنیتی، تجاری و بشردوستانه گفتگو کرده‌اند. آقای مجاهد افزوده که این دیدار در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز از دیدار و گفتگوی آقای مرادوف با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گزارش کرده است. به نوشته بلخی، در این دیدار آقای مرادوف گفته که ترکمنستان آماده تقویت روابط همه جانبه و ادامه همکاری با افغانستان است. او همچنین بر تامین امنیت کامل مرزی و رونق تجارت بین دو کشور تاکید کرده است.

از سویی هم، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت که آنها از آمادگی کامل برای تطبیق پروژه‌ها برخوردارند و از دولت ترکمنستان انتظار دارند تا این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر عملی گردد. آقای متقی همچنین از ترکمنستان خواسته که در امر صدور ویزا و ایجاد تسهیلات لازم برای تاجران افغانستانی اقدام فوری نماید

در این دیدارها مقامات طالبان و هیئت ترکمنستانی توافق کردند که وزارتخانه‌های خارجه دو کشور به منظور ایجاد تسهیلات و هماهنگی بیشتر، نشست‌های فنی مستقیم با یکدیگر برگزار کنند تا پروژه‌های بازسازی هرچه سریعتر آغاز گردد.

             
     

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x