صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تاکید رهبران چین و پاکستان به کمک فوری جامعه جهانی به مردم افغانستان

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و شی جین پینگ، رییس جمهور چین از جامعه جهانی خواستند تا کمک‌های فوری بشردوستانه و اقتصادی را به مردم افغانستان فراهم کنند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و شی جین پینگ، رییس جمهور چین از جامعه جهانی خواستند تا کمک‌های فوری بشردوستانه و اقتصادی را به مردم افغانستان فراهم کنند.

پیک‌آفتاب: به نوشته روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان، عمران خان و شی جین پینگ امروز سه‌شنبه، ۴ عقرب، طی یک تماس تلفنی با بحث در مورد وضعیت افغانستان، از جامعه جهانی خواستند تا کمک‌های فوری بشردوستانه و اقتصادی را به مردم افغانستان برای کاهش درد و رنج، جلوگیری از بی‌ثباتی و فرار مردم و نیز ادامه همکاری برای بازسازی کشور ارائه کند.

با سقوط دولت و قطع‌ کمک‌های خارجی، فقر و بیکاری در کشور به شدت افزایش یافته و نگرانی در مورد بروز فاجعه مطرح می‌شود.

این در حالی است که به تازگی سازمان جهانی غذا (WFP) هشدار داده است، در صورتی که اقدام فوری غذایی صورت نگیرد، میلیون‌ها شهروند افغانستان در زمستان پیشِ‌رو با گرسنگی شدید روبرو خواهند شد. این سازمان می‌گوید: بیش از نیمی از مردم افغانستان امنیت غذایی ندارند و حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر پنج سال به سوء‌تغذیه شدید دچار هستند.

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی سازمان جهانی غذا گفته است: «افغانستان اکنون، یکی از کشورهایی است که با بدترین بحران بشری روبرو می‌باشد، ما در حال شمارش معکوس برای رخ دادن یک فاجعه هستیم.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x