صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بی‌اعتنایی طالبان به فیصله‌های «قرآنی»

باشندگان ولسوالی مالستان غزنی می‌گویند که طالبان حتا به فیصله‌های قرآنی هم اعتنا نمی‌کنند. دعوای حقوقی باشندگان ولسوالی‌های مالستان و اجرستان، 31 سال پیش فیصله شده و فیصله‌نامه آن پشت قرآن درج شده است.

باشندگان ولسوالی مالستان غزنی می‌گویند که طالبان حتا به فیصله‌های قرآنی هم اعتنا نمی‌کنند. دعوای حقوقی باشندگان ولسوالی‌های مالستان و اجرستان، 31 سال پیش فیصله شده و فیصله‌نامه آن پشت قرآن درج شده است.

پیک‌آفتاب: اسنادی که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته، نشان می‌دهد که دعوای حقوقی بین باشندگان ولسوالی‌های مالستان و اجرستان، 31 سال پیش به تاریخ 27 میزان 1369 فیصله شده و دو طرف دعوا ضمن پذیرفتن فیصله هیئت صلح تشکیل شده در آن زمان، دعوای حقوقی‌شان را پایان یافته اعلام کرده‌اند.

به اساس اسنادی که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته، دست‌کم دو فیصله در سال 1369 بین باشندگان ولسوالی‌های مالستان و اجرستان صورت گرفته که به اساس آن دو طرف اعلام کرده‌اند که آن فیصله را پذیرفته و به دعوای حقوقی‌شان پایان داده‌اند.

یکی از این فیصله‌ها پشت یک جلد قرآن نوشته شده و این نشان می‌دهد که دو طرف دعوا به صورت کامل به محتوای آن پای‌بند بوده‌اند. در بخشی از متن این فیصله‌نامه آمده: “ما مردم مسلمان ولسوالی ارزگان خاص اعم از پشتون و فارسی‌زبان به کلام‌الله مجید تعهد سپرده و به نام الله سوگند یاد نموده که بعد از این روز (27/ 7/ 1369) به مواد فیصله هیئت اعزامی دولت اسلامی افغانستان و هیئت شورای هم‌آهنگی ولایت میدان و غزنی عمل نموده و در آینده از هرگونه عمل منافی وحدت پرهیز نماییم.”

حالا اما بعد از حاکمیت طالبان، پشتون‌های اجرستان در جمع طالبان مقامات کلیدی دارند و با استفاده از نفوذشان بار دیگر خواهان غرامت از باشندگان ولسوالی مالستان هستند. قوماندان امنیه طالبان در غزنی، باشندگان ولسوالی مالستان را تهدید کرده‌اند در صورتی‌که پول ادعا شده از سوی باشندگان اجرستان را پرداخت نکنند، با تهاجم نظامی سرکوب خواهند شد. قوماندان امنیه غزنی به باشندگان ولسوالی مالستان گفته که مجبور هستند مبلغ شش میلیون و دوصد هزار کلدار به باشندگان ولسوالی اجرستان پرداخت نمایند.

هم‌کاسه‌های داغ‌تر از آش طالبان در مالستان

تهدید باشندگان مالستان توسط قوماندان امنیه غزنی؛ پول زور بدهید و گرنه اقدام نظامی می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x