صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بوریس جانسون: نمی‌توانیم برای طالبان چک سفید بنویسم

جانسون: با طالبان تعامل می‌کنیم، اما باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان به پناهگاه تروریستان تبدیل نمی‌شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته که با طالبان تعامل می‌کنیم، اما باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان به پناهگاه تروریستان تبدیل نمی‌شود. او همچنین از پذیرش 20 هزار پناهجوی جدید افغانستانی در بریتانیا خبر داده است.

پیک‌آفتاب: نخست وزیر بریتانیا که روز چهارشنبه 5 عقرب، برای پاسخگویی در باره عملکرد دولت در قبال افغانستان به مجلس عوام این کشور رفته بود، گفت که بریتانیا تعامل با طالبان را ادامه می‌دهد، اما نمی‌تواند برای طالبان چک سفید بنویسد. آقای جانسون گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان به پناهگاهی برای تروریسم و کشور مواد مخدر نمی‌شود.»

نخست‌وزیر بریتانیا از افزایش دو برابری کمک‌های بشردوستانه‌ای کشورش با افغانستان خبر داد و گفت که دولت بریتانیا تعهدات کمک سالانه به افغانستان را به ۳۷۱ میلیون دالر رسانده است.

با این حال، شماری از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به شدت از سیاست دولت این کشور در قبال افغانستان انتقاد کرده‌اند. یان بلکفورد، رهبر حزب ملی‌گرای اسکاتلند و اپوزسیون گفته که وضعیت در افغانستان “روز به روز بدتر می‌شود.” او افزود که دو ماه گذشته، اما دولت جانسون وعده‌‌ای که در ۱۸ اگست مبنی بر اسکان ۲۰ هزار پناهجو از افغانستان داده بود، را تا هنوز آغاز نکرده است، او از نخست وزیر پرسید که دقیقا چه زمانی این برنامه آغاز می‌شود؟

نخست‌وزیر بریتانیا در پاسخ گفت که “ما روشن ساختیم که ۲۰ هزار پناهجو را اسکان می‌دهیم، علاوه بر ۱۵ هزار نفری که در جریان عملیات تخلیه از کابل آورده‌ایم و در حال ادغام در جامعه و مدرسه هستند.” او افزود که “آنچه که ما بر آن اصرار داریم یک راه عبور امن” برای افرادی است که برای اسکان به این کشور می‌آیند.

این در حالی است که ده‌ها خانواده پناهجو از افغانستان که در چارچوب طرح اسکان بریتانیا در هتل‌های لندن اقامت داده شده‌اند، خود را بی‌خانمان اعلام می‌کنند. بیش از ۲۰۰ خانواده افغان که از کابل تخلیه شده بودند، از شوراهای لندن درخواست اسکان اضطراری کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x