صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بنادر ادانی از جابجایی اموال مربوط به افغانستان، پاکستان و ایران اجتناب می کند

این تصمیم در پی توقیف تقریبا سه تن (6،600 پوند) هروئین از دو کانتینر در بندر موندرا در سواحل غربی هند در ایالت گجرات در ماه گذشته اتخاذ شده است.

بنادر ادانی (Adani Ports) از جابجایی اموال مربوط به افغانستان، پاکستان و ایران اجتناب می کند. بزرگترین گرداننده های  بندری هند گفته است که از ماه آینده پس از توقیف تقریباً سه تُن هروئین، محموله های افغانستان، پاکستان و ایران را حمل نمی کند.

پیک‌آفتاب: البته دلیل اصلی آن تا حال مشخص نشده اما این تصمیم در پی توقیف تقریبا سه تن (6،600 پوند) هروئین از دو کانتینر در بندر موندرا در سواحل غربی هند در ایالت گجرات در ماه گذشته اتخاذ شده است. علاوه بر آن، هند 2.7 میلیارد دالر هروئین را در اوج هرج و مرج و قدرت گیری طالبان در افغانستان، تصرف کرد.

این محموله به گفته مقامات هندی از افغانستان سرچشمه گرفته است؛ طوریکه ارزش آن 2.65 میلیارد دالر برآورد شده و یکی از بزرگترین محموله هایی است که تاکنون در این کشور حمل شده است.

مقامات هندی افزوده است که آنها هروئینی به ارزش بیش از 20 میلیون دالر را نیز توقیف و شش مرد ایرانی را به در پیوند به جا به جایی آن در ساحل گجرات در ماه سپتامبر دستگیر کردند.

در پاسخ به توقیف این محموله ها، مقامات بنادر ادانی گفته اند که صلاحیت بررسی میلیون ها تن بار را که از ترمینال های آن عبور می کند، ندارد.

بندر موندرا، یک دروازه مهم اقتصادی و لوجستیکی در هند است که سال گذشته 130 میلیون تن بار را حمل و نقل کرد. گفته میشود که این بندر، دارای بزرگترین ترمینال واردات زغال سنگ نیز در کشور هند میباشد.

علیرغم تلاش های بزرگ ایالات متحده برای مبارزه با تجارت و قاچاق مواد مخدر، بیشترین تریاک و هروئین جهان از افغانستان تامین می شود. گزارش ها میرساند که روسیه، ایران، پاکستان و چین مسیرهای اصلی قاچاق و بازارهای بزرگ مواد مخدر افغانستان هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x