صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بشار اسد: پس از شکست امریکا در افغانستان، جنگ‌های جدیدی رخ خواهد داد

اسد: "بیرون شدن امریکا از افغانستان نشان‌دهنده کاهش نقش‌اش در منطقه است."

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید که شکست ایالات متحده امریکا در افغانستان و عراق جنگ‌های جدید و شکست‌های جدید را به دنبال خواهد داشت.

پیکآفتاب: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز گذشته، 27 اکتبر در گفتگو با افسرانی که از دوره‌های فرماندهی عالی و ستاد ارتش سوریه جدیداً فارغ شده‌اند می‌گوید که “بیرون شدن امریکا از افغانستان نشان‌دهنده کاهش نقش‌اش در منطقه است.” وی همچنان گفت: “ما باید فرض کنیم که پس از شکست ایالات متحده در افغانستان و عراق، جنگ‌ها و شکست‌های جدیدی رخ خواهد داد”.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد، که از سال 2011، این کشور ده‌ها هزار کشته و زخمی در جنگ از دست داده است، اما “جنگ سیاسی” علیه آن نمونه‌ای “خطرناک‌تر از جنگ سنتی” نبود. با این وجود، ارتش به لطف ایمان مردم به قدرت حفاظتی خود زنده ماند.

رئیس جمهور سوریه در پایان سخنان خود خطاب به حاضران گفت: به زودی شما را در جبهه های جنگ می‌بینیم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه همچنان چندی پیش نیز گفته بود که بیرون شدن امریکا از افغانستان نشان دهنده کاهش نقش‌اش در منطقه است.

اسد این اظهارات را روز 17 اکتبر، در دیدار با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراهشان در دمشق پایتخت سوریه بیان کرده بود و گفته بود که “تحولات و تغییرات را که مهمترین آن بیرون شدن امریکا از افغانستان است، نشان دهنده کاهش نقش ایالات متحده و متحدانش در منطقه است که این کشورهای منطقه و همسایگان را ملزم می‌کند تا جهت ارتقای تلاش کنند.”

قابل یادآوری است که طالبان در 15 اگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. کشورهای غربی و شهروندان افغانستان که با آنها و امریکایی‌ها همکاری کرده بودند، تخلیه شدند. در شب 31 اگست، ارتش ایالات متحده میدان هوایی کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی اش در افغانستان پایان داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x