صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا: معلوم نیست که روسیه بتواند قدرت جنگی‌اش در اوکراین را توسعه ببخشد

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید مشخص نیست که روسیه توان افزایش نیروهای نظامی‌اش در اوکراین را داشته باشد، اما حتی در صورت افزایش نیرو، امکان افزایش قدرت تهاجمی‌اش محتمل نیست.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید مشخص نیست که روسیه توان افزایش نیروهای نظامی‌اش در اوکراین را داشته باشد، اما حتی در صورت افزایش نیرو، امکان افزایش قدرت تهاجمی‌اش محتمل نیست.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه هفته گذشته، در شرایطی که تهاجم نظامی کشورش به اوکراین وارد ماه هفتم شد، فرمان افزایش نیروهای نظامی روسیه را از 1.9 میلیون تن به 2.04 میلیون تن صادر نمود.

در پیوند به این مسئله، وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین ارزیابی‌اش از وضعیت تهاجم روسیه به اوکراین می‌گوید که مشخص نیست این افزایش نیرو قرار است با جذب داوطلبان بیش‌تر صورت گیرد یا افزایش خدمت اجباری.

این گزارش اضافه می‌کند که در هر صورت چنین افزایشی در شمار نیروها، تاثیر بزرگی بر وضعیت جنگ در اوکراین نخواهد داشت، به ویژه آن‌که “روسیه ده‌ها هزار تن از نیروهای خود را از دست داده، تعداد بسیار کمی نیروی جدید به استخدام گرفته و سربازان وظیفه از نظر فنی موظف به خدمت در خارج از خاک روسیه نیستند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر الکساندر ویلکول، فرمانده اداره نظامی شهر مرکزی کریفیی ریه اوکراین در صفحه تلگرام خود نوشته بود که روز پنج‌شنبه 25 اگست، قوای هوایی روسیه این شهر را با بمب‌های خوشه‌ای مورد حمله قرار داد. به گفته او در مورد تلفات جانی و خسارات مالی این حمله تا حال معلومات ارایه نشده است.

معادله چند مجهوله اوکراین؛ قوای هوایی روسیه در شهر کریفیی ریه از بمب‌های خوشه‌ای کار گرفته‌اند

دیده‌بان حقوق بشر: استفاده روسیه از بمب خوشه‌ای در اوکراین را محکوم می‌کنیم

واشنگتن پست: روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x