صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا: اگر پوتین از جنگ دست بکشد، تحریم‌ها بر تاجران روسی رفع خواهند شد

وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که اگر رئیس جمهور روسیه، حمله به اوکراین را متوقف کند و از تجاوز دست بکشد، تعزیراتی که بر نخبه‌گان ثروتمند و تاجران این کشور وضع شده، برطرف خواهد شد.

وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که اگر رئیس جمهور روسیه، حمله به اوکراین را متوقف کند و از تجاوز دست بکشد، تعزیراتی که بر نخبه‌گان ثروتمند و تاجران این کشور وضع شده، برطرف خواهد شد.

پیک‌آفتاب: لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در گفتگو با روزنامه سندی تلگراف که امروز یک‌شنبه 27 مارچ، نشر شده گفته است که وزارت خارجه بریتانیا واحدی را برای گفتگو ایجاد کرده تا در گفتگوی احتمالی صلح کمک کند.

وزیر خارجه بریتانیا هشدار می‌دهد که لندن و متحدان‌اش تعزیرات بر رئیس جمهور پوتین و حامیان وی را به گونه دوام‌دار شدت خواهند بخشید.

خانم تراس افزوده که این تعزیرات در صورت آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی نیروها برداشته خواهد شد و مسکو باید تعهد کند که دیگر تجاوز نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا روز گذشته 26 مارچ، در یک سخنرانی مهم درباره جنگ در اوکراین گفت که این درگیری آزمونی واضح برای دموکراسی‌ها در سراسر جهان است و مقاومت اوکراین در برابر نیروهای روسیه را به عنوان بخشی از “نبرد بزرگ برای آزادی” به تصویر کشید. بایدن در سخنانی در این روز در قلعه سلطنتی ورشو گفت که هیچ توجیهی برای جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین وجود ندارد و در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه نیز گفت: “محض رضای خدا هم که شده، این مرد نمی‌تواند در قدرت بماند”. سخنرانی بایدن در پایان یک سفر سه روزه به اروپا انجام شد. کاخ سفید بعداً تصریح کرد که بایدن به دنبال “تغییر رژیم” در روسیه نیست.

اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مبنی بر این‌که ولادیمیر پوتین، همتای روس او “نمی‌تواند در قدرت بماند” انتقاد شدید ریچارد هاس، دیپلمات کهنه‌کار امریکایی را برانگیخته است.

آقای هاس که رئیس شورای روابط خارجی امریکا است، در توییتی نوشت: “این اظهارات وضعیت سخت را دشوارتر و یک وضعیت خطرناک را خطرناک‌تر کرد”.

ریچارد هاس گفته که صدمات ناشی از این اظهارات واضح است، اما این‌که چگونه می‌توان آن را جبران کرد، کم‌تر مشخص است.

او به دستیاران ارشد جو بایدن پیشنهاد کرده که با همتایان (روس) خود تماس بگیرند و روشن کنند که امریکا آماده معامله با دولت روسیه است.

از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یک بار دیگر از همتای روسی خود خواست که برای پایان بخشیدن به جنگ که از بیش از یک ماه به این سو جریان دارد، به گفتگوی جدی رو آورد.

این اظهارات وزیر خارجه بریتانیا، یک دعوت تازه از پوتین برای کاهش خسارات روسیه در این جنگ پنداشته می‌شود که از نظر منتقدین، مشکلات بزرگ در استراتیژی، تاکتیک و آمادگی روسیه برای این جنگ را برملا ساخت.

در نتیجه این جنگ روسیه با انزوای دیپلماتیک، تعزیرات هدف‌مند و مشکلات مالی روبه‌رو شده و از دست‌رسی به سیستم مالی بین‌المللی محروم گردیده است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته که تعزیرات مختلف و انجماد سرمایه‌ها که بر حلقه نزدیک به پوتین وضع شده به طوری طراحی نشده که دایمی باشد.

این در حالی مطرح می‌شود که ناظران حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین، کاربرد تسلیحات انفجاری و حملات “بی‌سنجش” نیروهای نظامی روسی بر غیرنظامیان و زیربناها را محکوم کرده و آن‌را نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر خوانده‌اند.

سازمان ملل: در حملات روسیه به اوکراین، قوانین بین‌المللی حقوق بشر نقض شده است

کشته شدن 12 خبرنگار در جریان تهاجم روسیه به اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x