صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری گردهمایی از سوی نخست وزیر معزول پاکستان در پیشاور

عمران خان، نخست ‌وزیر برکنار شده پاکستان، با نشر توییتی از برگزاری یک گردهمایی بزرگ در شهر پیشاور خبر داده و گفته‌ است که قرار است این نشست فردا چهارشنبه 13 اپریل، برگزار شود.

عمران خان، نخست ‌وزیر برکنار شده پاکستان، با نشر توییتی از برگزاری یک گردهمایی بزرگ در شهر پیشاور خبر داده و گفته‌ است که قرار است این نشست فردا چهارشنبه 13 اپریل، برگزار شود.

پیک‌آفتاب: عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان با نشر توییتی چنین نگاشته است: “من روز چهارشنبه بعد از نماز عشا، در یک جلسه عمومی در پیشاور سخنرانی خواهم کرد. این اولین جلسه من پس از برکناری گاجو در نتیجه تغییر حکومت بر اساس سیگنال‌های خارجی خواهد بود”.

وی از مردم پاکستان خواسته است که در این نشست شرکت کنند؛ زیرا به گفته او “پاکستان به عنوان یک دولت مستقل و دارای حاکمیت ایجاد شد، نه به‌ عنوان یک دولت دست‌نشانده قدرت‌های خارجی”.

عمران خان افزوده است: “ما خواهان برگزاری انتخابات فوری هستیم، زیرا این تنها راه پیش‌ رو است، تا به مردم اجازه دهیم که از طریق انتخابات عادلانه و آزاد تصمیم بگیرند چه کسی را به عنوان نخست ‌وزیر خود می‌خواهند”.

این در حالی است که عمران خان، نخست ‌وزیر معزول پاکستان، قبلاً نیز مردم کشورش را به یک‌پارچگی و مبارزه در برابر توطئه خارجی فراخوانده‌ بود.

وی افزوده ‌‌بود، این مردم هستند که باید بیرون بیایند و در برابر این آخرین و بزرگ‌ترین حمله به حاکمیت و دموکراسی پاکستان توسط یک قدرت خارجی از طریق هم‌دستان محلی-میرجعفرها و میرصادق‌های ما دفاع کنند.

عمران خان، امریکا را به توطئه برای برکناری‌اش متهم کرده‌ و گفته‌ که او به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم‌موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه برای برکناری قرار گرفته است. روسیه نیز گفته است که خان به دلیل سفر به روسیه، هم‌زمان با آغاز حمله به اوکراین، با حمایت امریکا برکنار شده است.

خان در حالی گردهمایی برگزار می‌کند که روز گذشته پارلمان پاکستان، شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر آن کشور انتخاب کرد.

خان اولین نخست ‌وزیر پاکستان است که با رای عدم‌اعتماد پارلمان، قدرت را از دست داد. با این حال، هیچ نخست‌ وزیری در تاریخ سیاسی پاکستان تاکنون نتوانسته دوره پنج‌ساله‌اش را موفقانه و بدون جنجال به پایان برساند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x