صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری کارگاه مشترک آموزشی سه روزه برای توسعه تجارت میان افغانستان و مالیزیا

کارگاه مشترک آموزشی سه روزه میان افغانستان و مالیزیا به منظور در میان گذاشتن تجارت توسعوی دو کشور در کابل افتتاح گردیده است.

کارگاه مشترک آموزشی سه روزه میان افغانستان و مالیزیا به منظور در میان گذاشتن بازرگانی توسعوی دو کشور در کابل افتتاح گردیده است.

پیک‌آفتاب: این کارگاه مشترک آموزشی روز گذشته 26 سرطان، تحت عنوان «مسایل بنیادی توسعه کشور» با حضور مقامات رسمی مالیزیا و افغانستان در کابل افتتاح گردیده است.

نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی دو طرف، جهت تبادله تجارب در عرصه توسعه، این کارگاه آموزشی را برگزار کرده‌اند.

احمد اعظم، نماینده ویژه وزارت خارجه مالیزیا در مراسم افتتاح این کارگاه آموزشی گفت: “ما در کنار مردم افغانستان بودیم و هستیم، چون یک امت هستیم.”

وی می‌افزاید: “مرحله نخست کار ما تحکیم روابط بود که تکمیل شده است، مرحله دوم ساختن یک ماسترپلان برای افغانستان است.”

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از هم‌کاری مالیزیا در افغانستان قدردانی کرده و گفت که ما پیوسته با مالیزیا در تماس بودیم، هم‌کاری‌های این کشور را در قسمت حکومت‌داری الکترونیک، سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی، فقرزدایی، بازسازی و فراهم ساختن زمینه‌های آموزش و تشریک تجارب آن کشور را درخواست نموده‌ایم.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان می‌گوید که افغانستان کشور فرصت‌ها است. سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی، فرصتی است که هردو کشور از آن سود خواهد برد.

قابل یاد آوری است که در این کارگاه آموزشی سه روزه، نمایندگان 10 سکتور مالیزیایی تجارب‌‎شان را با بازرگانان افغانستان شریک می‌نمایند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x