صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری نشست ناتو با محوریت افغانستان

دبیر کل ناتو: نشست وزیران دفاع ناتو امروز پنجشنبه 29 میزان، با محوریت افغانستان برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است پیرامون مسایل جاری افغانستان، تهدیدات امنیتی و تروریزم در خاک افغانستان، بحث شود.

ینس استولتنبرک، دبیر کل ناتو گفته است که نشست وزیران دفاع این سازمان با محوریت افغانستان در مورد تهدیدات امنیتی و تروریزم برگزار می‌شود.

پیک‌آفتاب: آقای استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است که نشست وزیران دفاع ناتو امروز پنجشنبه 29 میزان، با محوریت افغانستان برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است پیرامون مسایل جاری افغانستان، تهدیدات امنیتی و تروریزم در خاک افغانستان، بحث شود.

استولتنبرگ افزوده است که متحدان ناتو توانایی مبارزه با تروریزم و تهدیدات آنها را از راه دور دارند و می‌توانند با آنها مقابله کنند.

دبیر کل ناتو بیان کرده است که این سازمان و متحدانش طالبان را به خاطر تعهدات خود در قبال تروریزم، حقوق بشر و خروج امن شهروندان خارجی و همکاران افغان شان مسئول می‌داند.

این مقام پیمان اتلانتیک شمالی ناتو گفته است که جامعه جهانی دارای اهرم‌های فشار اقتصادی و دیپلوماتیک بر طالبان است.

استولتنبرگ خاطر نشان ساخته است که ارزیابی دقیق و واضح از وضعیت جاری در افغانستان از سوی این سازمان آغاز شده است و امروز در نشست وزیران دفاع ناتو با نگاه به آینده روی اتحاد این سازمان در امر مبارزه با تروریزم بین المللی تأکید خواهد شد.

این اولین عکس‌العمل ناتو پس از تسلط طالبان بر افغانستان و خروج نیروهای ناتو از این کشور، در مورد تهدیدات امنیتی، مساله تروریزم و تعهدات طالبان در مورد مسایل مربوط به حقوق بشر در افغانستان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x