صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بایدن به بروکسل می‌رود

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا قرار است برای دیدار با رهبران دیگر کشورهای ناتو، هفته آینده به بروکسل، پایتخت بلجیم سفر کند.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا قرار است برای دیدار با رهبران دیگر کشورهای ناتو، هفته آینده به بروکسل، پایتخت بلجیم سفر کند.

پیک‌آفتاب: رویترز از قول منابع آگاه خبر داده که بایدن با رهبران ناتو در مورد تهاجم روسیه به اوکراین و مسائل مربوط به آن صحبت خواهد کرد.

یک منبع گفته است که بایدن شاید به پولند، دیگر عضو ناتو نیز سفر کند. چند روز قبل روسیه یک قرارگاه اوکراین را در نزدیکی سرحدات پولند بمباران کرد که 35 نفر در آن کشته شدند.

از جانب دیگر، نیروهای روسیه حملات شبانه‌شان را بر حومه شهر کی‌ف، پایتخت اوکراین افزایش داده‌اند و تلاش‌های خود را برای تصرف شهر مهم بندری ماریوپول در جنوب آن کشور هم تشدید بخشیده‌اند. این در حالی است که مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی برای گفتگوهای بیش‌تر به هدف دست‌یابی به آتش‌بس آماده می‌شوند.

از جانب دیگر، اردوی اوکراین در بیانیه‌ای گفته که آتش توپ‌خانه‌ای روسیه، منطقه مسکونی در حومه “ایرپین” (Irpin) را هدف قرار داده، این منطقه اخیراً شاهد برخی از شدیدترین جنگ‌ها بوده است.

اولکسی کولبا، مسئول منطقه کی‌ف از طریق تلویزیون اوکراین گفته که حملات شبانه نیروهای روسی صبح زود مناطق “هوستومل” و “بوچا” را هدف قرار داده و این شهر در محاصره شدید قرار دارد.

این در حالی است که پیش‌تر منابع گفته بودند که پس از این‌که وزیر خارجه ایران به مسکو رسید، کرملین به غرب هشدار داد که امریکا و متحدان‌اش باید منافع روسیه را در توافق هسته‌ای با ایران در نظر بگیرند.

هشدار دوباره کرملین به غرب: منافع روسیه در برجام باید تامین شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x