صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور دختران پس از پنج ماه

وزارت تحصیلات عالی طالبان از بازگشایی شماری از دانشگاه‌ها خبر داده است. تصاویر هم‌رسانی شده نیز نشان می‌دهد که اولین روز بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور دختران دانشجو هم‌راه بوده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان از بازگشایی شماری از دانشگاه‌ها خبر داده است. تصاویر هم‌رسانی شده نیز نشان می‌دهد که اولین روز بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور دختران دانشجو هم‌راه بوده است.

پیک‌آفتاب: بنا به اعلام وزارت تحصیلات عالی طالبان، دانشگاه‌های دولتی در مناطق گرمسیر پس از پنج ماه امروز بازگشایی شد. به اساس گزارش‌ها، به استادان زن و دانشجویان دختر نیز اجازه داده شد تا در کلاس‌های درس حاضر شوند. حضور امروز دختران در کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها البته تحت شرایط خاص و مطابق طرزالعمل طالبان صورت گرفته است.

این در حالی است که از زمان تسلط دوباره طالبان در پانزدهم اگست سال گذشته میلادی بر افغانستان، زنان اجازه حضور در دانشگاه‌های دولتی را نداشتند و دختران دانش‌آموز بالاتر از صنف ششم در بیش‌تر ولایت‌های کشور از بازگشت به کلاس‌های درس بازداشته شدند. تصمیمی که اعتراضات گسترده زنان را به هم‌راه داشت و زنان و دختران در کابل بارها تجمعات اعتراضی برگزار کردند. این تجمعات باعث شده که شماری از دختران معترض توسط طالبان در کابل بازداشت گردید. برخی از این معترضان هنوز در بند طالبان هستند.

زنان: محدودیت‌ها لغو نشوند، با لباس مردانه کار می‌کنیم

صدای اعتراض زنان بلندتر می‌شود

خانه‌نشینی زنان؛ افغانستان بیش از 21 درصد نیروی کار فعال خود را از دست داده

معترضان در کابل: سکوت سازمان ملل در قبال زنان شرم‌آور است

یوناما: طالبان محل نگهداری تمنا پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل را اعلام کند

بازگشایی دانشگاه‌ها به خصوص بر روی دختران، یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یک هیئت طالبان با نمایندگان امریکا و اروپا در اسلو پایتخت ناروی گفتگو کردند. در آن نشست، دادن حق آموزش و کار به زنان و دختران از شرایط اساسی جامعه جهانی عنوان شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x