صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایران پس از شش سال وقفه، سه دیپلمات به سعودی اعزام کرد

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که این کشور با اعزام سه دیپلمات، نمایندگی خود در سازمان همکاری اسلامی را پس از شش سال وقفه از سر می‌گیرد.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که این کشور با اعزام سه دیپلمات، نمایندگی خود در سازمان همکاری اسلامی را پس از شش سال وقفه از سر می‌گیرد.

پیک‌آفتاب: طبق خبرگزاری ایسنا، این سه دیپلمات در روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است به زودی فعالیت خود را مجدداً آغاز کنند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبر را اما تایید کرده است.

گفتنی است که فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال 1394 پس از حمله عده‌ای از تندروها به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد بسته شد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری امروز خود نیز درباره روابط تهران و ریاض گفت: “تمرکز بر آغاز فعالیت نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده است و دیپلمات‌های ما ویزه گرفتند که این امکان‌سنجی انجام شود”.

خطیب‌زاده اما تصریح کرد: “همان‌طور که آقای رئیسی اشاره کردند ایران آمادگی گشایش سفارت خود را در عربستان دارد و بستگی به طرف سعودی دارد. تمام تمهیدات را خواهیم اندیشید که این مسیر به سمت اجرایی شدن برود”.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به شبکه الجزیره گفته بود که حضور دیپلمات‌های ایران در جده نشانه‌ای مثبت و خوب است.

گفته می‌شود که 57  کشور از قاره‌های مختلف در سازمان همکاری اسلامی عضویت دارند. در سال 1970 نخستین نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد که در آن به تصویب رسید تا دبیرخانه دایمی در شهر جده موقعیت داشته باشد.

از سوی دیگر، در سال 1369 و در پی سفر سعود الفیصل، وزیر خارجه وقت عربستان به تهران، مقرر شد تا سفارت و نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده باز شود.

این در حالی است که عباس عراقچی از جمله نخستین دیپلماتان ایرانی بوده که در سال‌های 1371 تا 1376 در این مقر فعالیت‌های دیپلماتیک انجام داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x