صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایران: عملکرد غیرحرفه‌ای طالبان باعث تنش‌های مرزی می‌شود

وزارت خارجه ایران درگیری‌های مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایران، ازبیکستان، ترکمنستان و پاکستان را غیرحرفه‌ای بودن نیروهای طالبان عنوان می‌کنند.

وزارت خارجه ایران درگیری‌های مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایران، ازبیکستان، ترکمنستان و پاکستان را غیرحرفه‌ای بودن نیروهای طالبان عنوان می‌کنند.

پیک‌آفتاب: رسول موسوی، مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران، دلیل درگیری‌های مرزی میان طالبان و کشورهای همسایه را غیرحرفه‌ای بودن نیروهای طالبان عنوان کرده و گفته که اعضای طالبان از مرز و مسایل مرزی شناخت کافی ندارند.

او در صفحه توییترش نوشته که نیروهای طالبان در یک ماه اخیر با نیروهای ایران، پاکستان و ازبیکستان در نواحی مرزی درگیر شده‌اند. به گفته موسوی، ریشه این درگیری‌ها در غیرحرفه‌ای بودن مرزبانان طالبان و عدم شناخت مرز و مسایل مرزی توسط نیروهای امارت اسلامی مستقر در مرز است‌.

این اظهارات در حالی مطرح می‌گردد که حدود یک ماه پیش، درگیری میان نیروهای ایرانی و طالبان در ولایت نیمروز رخ داد. در آن زمان وزارت خارجه ایران و طالبان آن درگیری را «سوءتفاهم» عنوان و تاکید کردند که این رخ‌داد نباید در آینده تکرار شود.

در روزهای اخیر نیز شاهد درگیری‌های مرزی بین نیروهای طالبان با مرزبانان ترکمنستان و پاکستان بودیم. تنش‌های بین نیروهای مرزی پاکستان و طالبان به سطح مقامات ارشد نظامی کشیده شده و در تازه‌ترین اظهارات در این زمینه، ملا محمدیعقوب، وزیر دفاع طالبان در قندهار به نیروهای مرزی طالبان گفته است که در صورت تهاجم نیروهای پاکستانی، منتظر دستور از مرکز نباشید. او اما در کنر نیروهای طالبان را به نرمش در برابر نیروهای پاکستانی فراخوانده بود.

ناهماهنگی در سطح رهبری وزارت دفاع طالبان؛ یکی سربازان را سرزنش و دیگری نوازش می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x