صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایران: اگر تحریم‌ها لغو شوند، امکان هر گونه توافق با امریکا وجود دارد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز گذشته 25 جنوری، در یک گفتگو با شبکه صدا و سیمای ایران گفت که اگر امریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، امکان هر نوع گفتگو و توافق وجود دارد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز گذشته 25 جنوری، در یک گفتگو با شبکه صدا و سیمای ایران گفت که اگر امریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، امکان هر نوع گفتگو و توافق وجود دارد.

پیک‌آفتاب: رئیسی در این گفتگو افزوده است: “گفتگوی مستقیم از سوی امریکا چیزی جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده، ولی تا حال با امریکا گفتگو نکرده‌ایم، اما چنان‌چه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد، جا برای هرگونه توافق وجود دارد”.

از سوی دیگر؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دو روز پیش احتمال گفتگو با امریکا را تایید کرده و گفته بود که اگر در روند گفتگوها “به مرحله‌ای برسیم که برای یک توافق خوب، تضمین بالا وجود داشته باشد، با امریکا گفتگو می‌کنیم و این موضوع را نادیده نخواهیم گرفت”.

این مواضع پس از آن اتخاذ می‌شود که دو هفته پیش علی خامنه‌ای، رهبر ایران در سخنانی، چراغ سبز برای گفتگوهای مستقیم بین ایران و امریکا نشان داده بود. خامنه‌ای گفته بود: “این‌که در مقطعی با دشمن گفتگو، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در برابر آن نیست”.

رئیس‌ جمهور ایران در ادامه گفتگوی خود تصریح می‌کند که کشورش فقط دنبال گفتگو هسته‌ای نبوده بلکه به دنبال رفع تحریم‌ها نیز است. او گفت: “در زمینه خنثی کردن تحریم‌ها، دنبال گسترش روابط با همسایگان از جمله روسیه هستیم”.

رئیسی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید: “ما باید سیاست متوازن داشته باشیم. ما به دنبال سیاست متوازن و جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم”. رئیسی در بخشی از سخنان‌اش به تاجیکستان نیز اشاره کرد و مدعی شد که بعد از سفر اخیرش به تاجیکستان حجم روابط دو کشور سه برابر شده است.

رئیس جمهور ایران در خصوص سفر دو روزه خود به روسیه و دیدار با پوتین نیز گفت: “هر دو کشور در پاره‌ای از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراک نظر دارند”. رئیسی تصریح کرد: “باید سلطه دالر پایان یابد و با پول دو کشور تبادل شود”.

رئیسی در بخشی از صحبت‌های خود افزود: “روابط 3 میلیاردی ما با روسیه می‌تواند به 10 میلیارد دالر برسد”. رئیسی اما می‌گوید: “در حوزه‌های نفت و گاز، صنعت، زراعت و هوا- فضا می‌توانیم با روسیه هم‌کاری کنیم. ما مزیت‌هایی داریم که مورد نیاز روسیه است و روسیه مزیت‌هایی دارد که می‌تواند مورد استفاده ما باشد”.

این در حالی است که پیش‌تر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دستور داده بود که جهت رفع کسری بودجه امکانات و اموال دولتی فروخته شود.

رئیسی: برای رفع کسر بودجه اموال و امکانات دولتی فروخته شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x