صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اوج‌گیری خشونت‌های مذهبی در بنگله‌دیش/ دو مرد هندی تبارکشته شدند

پس از همرسانی گسترده عکسی در شبکه‌های اجتماعی در روز چهارشنبه، خشونت‌ها در سراسر بنگله‌دیش اوج گرفت. این عکس قرار گرفتن قرآن به روی زانوی خدای هندوها در جشنواره دورگا پوجا (Durga Puja festival) در منطقه کومیله را نشان می‌دهد. پیک‌آفتاب: اسلام‌گرایان افراطی این رفتار را توهین به کتاب دینی خود دانسته و به معابد […]

پس از همرسانی گسترده عکسی در شبکه‌های اجتماعی در روز چهارشنبه، خشونت‌ها در سراسر بنگله‌دیش اوج گرفت. این عکس قرار گرفتن قرآن به روی زانوی خدای هندوها در جشنواره دورگا پوجا (Durga Puja festival) در منطقه کومیله را نشان می‌دهد.

پیک‌آفتاب: اسلام‌گرایان افراطی این رفتار را توهین به کتاب دینی خود دانسته و به معابد هندوها حمله کردند و در مناطق مختلف بنگله‌دیش با پولیس نیز درگیر شدند. در جریان این درگیری‌ها، دست‌کم شش نفر از جمله دو هندو کشته و بیش از 100 نفر زخم برداشتند.

پولیس بنگله‌دیش اعلام کرد که بیش از 200 مهاجم یکی از اعضای اجرایی کمیته معبد را در شهرجنوبی بیگوم گنج جایی که اعضای جامعه هندو برای انجام آخرین آئین‌های جشنواره ده روزه “دورگا پوجا” آماده می‌شدند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به ضرب چاقو کشتند. شهیدالاسلام فرمانده پولیس منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت که جسد یک مرد هندی دیگر در حوضچه‌ای در کنار معبد پیدا شده است.

خشونت همچنین در داکه، پایتخت و شهر بندری چیتاگونگ رخ داد و باعث شد که پولیس به سوی هزاران معترض مسلمان گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کند.

رسانه‌های بنگله‌دشی روز یکشنبه گزارش دادند که حداقل 20 خانه متعلق به هندوها در محله پیرگنج شهر رنگپور به آتش کشیده شده است. به نقل از یک مقام پولیس، تنش‌ها در منطقه به دنبال ادعاهایی مبنی بر بی‌احترامی یک پست فیسبوکی یک هندی تبار نسبت به اسلام، افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x