صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتقال 16 میلیون دالر کمک بشردوستانه به بانک مرکزی

بانک مرکزی از دریافت شانزده میلیون دالر از کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی خبر می‌دهد. این پول روز گذشته 10 قوس از میدان‌هوایی به بانک مرکزی انتقال داده شده است.

بانک مرکزی از دریافت شانزده میلیون دالر از کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی خبر می‌دهد. این پول روز گذشته 10 قوس از میدان‌هوایی به بانک مرکزی انتقال داده شده است.

پیک‌آفتاب: بانک مرکزی افغانستان در حساب تویتتر خود نوشته که روز گذشته چهارشنبه 10 قوس از سلسله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، شانزده میلیون دالر امریکایی به گونه نقد به این بانک مرکزی انتقال داده شده است: “د افغانستان بانک منحیث بانک مرکزی کشور که بر سیستم بانکی نظارت دارد، دیروز پول نقد را از میدان‌هوایی کابل به بانک بین‌المللی افغانستان انتقال داد. د افغانستان بانک تلاش می‌نماید که با به کارگیری راه‌های مختلف و اصولی از فقر و تنگ‌دستی جلوگیری کند و یک بار دیگر به هموطنان عزیز اطمینان می‌دهد که به زودی سیستم بانکی کشور به حالت عادی برگردانده خواهد شد.”

این در حالی است که بعد از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان، ارزهای خارجی در مقابل پول افغانی به شدت افزایش یافته که همین موضوع باعث شده قیمت مواد خوراکی نیز به شدت بالا برود.

طبق تازه‌ترین گزارش رویترز، بانک جهانی ۲۸۰ میلیون دالر پول افغانستان را آزاد می‌سازد، اما این مبلغ از طریق اداره‌های سازمان جهانی غذا و سازمان حمایت از کودکان به مصرف خواهد رسید. طبق گزارش رویترز، سازمان جهانی غذا و اداره حمایت از کودکان مسئول‌اند که نیازهای اولیه شهروندان افغانستان به ویژه کودکان و زنان را بررسی نموده و از طریق این پول به تامین آن‌ها بپردازند.

آزاد سازی 280 میلیون دالر پول افغانستان از سوی بانک جهانی 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x