صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتقال ۱۰۴ شهروند هندی و افغانستانی به دهلی

وزارت امور خارجه‌ هند گفته که ۱۰۴ نفر به‌شمول شهروندان این کشور و اهل هنود و سیک افغانستان را در یک پرواز ویژه از میدان هوایی کابل خارج کرده است.

وزارت امور خارجه‌ هند گفته که ۱۰۴ نفر به‌شمول شهروندان این کشور و اهل هنود و سیک افغانستان را در یک پرواز ویژه از میدان هوایی کابل خارج کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه‌ هند امروز شنبه ۲۰ قوس، با نشر خبرنامه‌ای گفته که این افراد شامل ۱۰ شهروند هند و ۹۴ شهروند افغانستان می‌شوند. این افراد روز گذشته به میدان‌هوایی دهلی‌نو منتقل شده‌اند. این افراد، دو گوردواراها و بعضی از متون‌های مذهبی هندو را نیز با خود منتقل کرده‌اند. این گواردواراها و دست‌نوشته‌ها مربوط به قرن پنجم می‌شود.

هند تاکنون ۶۶۹ نفر از جمله ۲۰۶ شهروند افغانستانی را به دنبال سقوط افغانستان به دست طالبان از این کشور خارج کرده است. بیشتر شهروندان کشور که توسط هند در جریان عملیات تخلیه از افغانستان خارج شده‌اند، شامل اقلیت‌های اهل هنود و سیک می‌باشند.

هند مشخص نکرده است که این پرواز مربوط کدام شرکت هواپیمایی بوده است. اما وزارت خارجه‌ طالبان گفته که این پرواز مربوط به شرکت خصوصی هوایی «کام‌ایر» بوده است.

از سویی هم، عبدالقهار بلخی در توییتی گفته است که در یک پرواز شرکت هوایی کام‌ایر، صبح امروز ۸۵ شهروند افغانستان و دو تُن تجهیزات طبی کمکی هند از دهلی به افغانستان منتقل شده‌اند. او تأکید کرده است که این پروازها در آینده نیز ادامه می‌یابد.

وزارت خارجه‌ هند در حالی از تخلیه‌ شهروندان اهل هنود و سیک افغانستان خبر می‌دهد که با تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از افراد مسلح که خود را از نیروهای طالبان معرفی کرده، وارد عبادت‌گاه اهل هنود و سیک در کارته پروان کابل شده بودند. آنان بخش‌هایی از این عبادت‌گاه را تخریب و دوربین‌های امنیتی آن را نیز شکستانده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x