صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امضای چندین توافق‌نامه اقتصادی بین ایران و طالبان

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) از امضای چندین توافقنامه تجاری بین ایران و افغانستان خبر داده است. سخنگویان طالبان نیز از نشست مقامات بلندپایه دو طرف در تهران خبر داده‌اند، اما از جزئیات این نشست چیزی نگفته‌اند. پیک‌آفتاب: گفته شده که این توافقات در حوزه‌های تجارت، نفت و گاز، توسعه جاده‌ای و ترانزیت صورت گرفته و […]

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) از امضای چندین توافقنامه تجاری بین ایران و افغانستان خبر داده است. سخنگویان طالبان نیز از نشست مقامات بلندپایه دو طرف در تهران خبر داده‌اند، اما از جزئیات این نشست چیزی نگفته‌اند.

پیک‌آفتاب: گفته شده که این توافقات در حوزه‌های تجارت، نفت و گاز، توسعه جاده‌ای و ترانزیت صورت گرفته و قرار است از ۱۰ روز دیگر به مرور اجرایی شود. بنا بر گزارش‌ها، فعالیت بیست و چهارساعته‌ی مرز اسلام‌قلعه – دوغارون به هدف تسریع روند تجارت، توسعه جاده‌های هشت ولایت افغانستان و گمرک هرات، بهبود روند انتقال گاز مایع از ایران به افغانستان، ایجاد بازار مرزی، همکاری دو کشور در معادن آهن افغانستان و صادرات میوه خشک افغانستان به هند از طریق چابهار، از مفاد این توافقنامه است.

خبرگزاری ایرنا نوشته که به این منظور کار ساخت «یک خط لوله» از دوغارون به اسلام‌قلعه «به‌زودی» آغاز می‌شود.

این در حالی است که بیشتر کشورهای جهان، به رسمیت شناختن و برقراری روابط با طالبان را به رفتار این گروه و عمل کردن به تعهداتش مشروط کرده‌اند. روز گذشته ایمانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از اتحادیه اروپا خواست که به رسمیت‌شناختن دولت طالبان را به دو شرط اساسی (رعایت حقوق زنان و اجازه ندادن به فعالیت دیگر گروه‌های تروریستی) مشروط کنند. او افزود که این شرایط در نشست آینده اتحادیه اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x