صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امضای قرارداد خرید برق با چهار کشور همسایه افغانستان

مسئولان شرکت برشنا می‌گویند که با کشورهای ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران قراردادهایی به ارزش ۲۶۰ میلیون دالر برای واردات برق امضا شده است.

مسئولان شرکت برشنا می‌گویند که با کشورهای ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران قراردادهایی به ارزش ۲۶۰ میلیون دالر برای واردات برق امضا شده است.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان به نقل از شرکت برشنا در توییترش نگاشته که با قراردادهای تازه بین افغانستان و کشورهای تاجیکستان و ازبیکستان؛ تاجیکستان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۵ میلیارد کیلووات برق هر ساعت و ازبیکستان ۲ میلیارد کیلووات برق هر ساعت به افغانستان می‌دهد.

به گفته سمنگانی، ارزش سالانه این قراردادها، ۶۹ میلیون دالر و ۱۰۰ ملیون دالر است.

این در حالیست که مسئولان شرکت برشنا می‌گویند که در ماه‌های اخیر ۴ قرارداد واردات برق را با کشورهای ازبیکستان، تاجیکستان، ایران و ترکمنستان امضا کردند.

به گفته حکمت‌الله میوندی، سخنگوی شرکت برشنا، ارزش مجموعی برق‌های وارداتی از این کشورها ۲۶۰میلیون دالر است. بر اساس این قراردادها، دو میلیارد کیلووات برق در ساعت از ازبیکستان، ۱.۵ میلیارد کیلووات در ساعت از تاجیکستان، ۸۰۰ میلیون کیلووات در ساعت از ایران و ۱.۳ میلیون کیلووات در ساعت از ترکمنستان خریداری شده است.

به اساس آمار‌های حکومت پیشین 77 درصد برق افغانستان از کشورهای ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران وارد می‌شود.

این در حالی است که شهروندان همواره از کمبود برق انتقاد می‌کنند و می‌گویند که در فصل زمستان بیش‌تر ساعات روز را برق ندارند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x