صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا 300 میلیون دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

پنتاگون روز جمعه اول اپریل اعلام کرد که وزارت دفاع امریکا، به ارزش 300 میلیون دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد تا این کشور بتواند از خاک خود در برابر تهاجم روسیه دفاع نماید.

پنتاگون روز جمعه اول اپریل اعلام کرد که وزارت دفاع امریکا، به ارزش 300 میلیون دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد تا این کشور بتواند از خاک خود در برابر تهاجم روسیه دفاع نماید.

پیک‌آفتاب: بسته کمک‌های جدید دفاعی امریکا به اوکراین شامل پهپادهای مختلف، سامانه‌های موشکی، موترهای زرهی، تجهیزات دید در شب، سیستم‌های ارتباطی امن و تجهیزات طبی می‌شود.

دولت امریکا از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تا به امروز، تعهد داده که 1.65 میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین بدهد. کمک‌های امریکا از آغاز سال گذشته میلادی تاکنون نیز 2.3 میلیارد دالر بوده است.

تحویل تجهیزات جدیدی که پنتاگون برای اوکراینی‌ها اعلام کرده، کمی زمان می‌برد. طولانی شدن این فرایند در واقع به خاطر آن است که واشنگتن باید به تولیدکنندگان سفارش ساخت این تجهیزات را بدهد.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی صبح روز شنبه 2 اپریل، به رهبران اوکراینی حامی روسیه که در شهرهای اشغال شده منصوب شده‌اند، هشدار داد که دولتی پایدار نخواهند داشت.

زلنسکی با اشاره به این انتصاب‌ها به عنوان “یک شوخی احمقانه اول اپریل” این رهبران را “گائولایترهای” موقتی خواند. گائولایتر اصطلاحی مربوط به زمان آلمان نازی و لقبی برای دومین مقام عالی‌رتبه شبه‌نظامی حزب نازی بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت: “پیام من برای این عده ساده است. فردا و یا یک روز بعد از آن، یک موضوع ثانوی خواهد بود. موضوع اصلی آن ناگزیر بودن آن است که عدالت اجرا خواهد شد.” زلنسکی گفت، مسکو کارکنان شرکت‌ها و مقام‌های آن‌ها را تهدید کرده تا مجبور به هم‌کاری با این “منتصبان فریب‌خورده” شوند، اما “هم‌کاری با چنین رهبرانی تبعات خواهد داشت”.

این در حالی مطرح می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۲۹ مارچ، اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، شبیه اقدامات آن در جنگ سوریه است و افزایش آمار تلفات غیرنظامیان به نگرانی‌ها درباره وقوع “جنایت جنگی” دامن زده است.

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

گفتگو میان روسیه و اوکراین با میانجی‌گری مالک چلسی در استانبول آغاز شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x