صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا و بریتانیا خواهان لغو عضویت روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند

امریکا و بریتانیا به دلیل کشتار غیرنظامیان در بوچا توسط سربازان روسی، خواستار حذف عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

امریکا و بریتانیا به دلیل کشتار غیرنظامیان در بوچا توسط سربازان روسی، خواستار لغو عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

پیک‌آفتاب: این درخواست بعد از نشر خبرها در مورد کشته شدن ده‌ها فرد ملکی توسط سربازان روسی در اوکراین مطرح شده است. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر امریکا در سازمان ملل، عضویت روسیه را در این شورا یک “استهزا” توصیف کرده است.

سفیر امریکا در سازمان ملل، در توییتی دیگری گفته است: “ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشوری عضو، تمام اصولی را که ما دوست داریم، زیر پا ‌بگذارد و همچنان روی چوکی شورای حقوق بشر سازمان ملل بنشیند”.

لغو عضویت روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در جنوا است، به حمایت حداقل دو سوم از 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیاز دارد.

اگر مشخص شود کشوری در طول عضویت خود به طور مداوم مرتکب نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر شده است، می‌توان درخواست حذف آن کشور را مطرح نمود.

در همین حال؛ واسیلی نبینزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل حذف عضویت روسیه از این شورا را یک عمل غیر قابل باور خوانده است.

این در حالی مطرح می‌شود که لیتوانی به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره کشتار دسته‌جمعی شهروندان غیرنظامی اوکراین به دست نیروهای روسی روز گذشته ۴ اپریل، اعلام کرد که سفیر روسیه را اخراج می‌کند.

در واکنش به کشتار بوچا، سفیر روسیه از لیتوانی اخراج شد

کشف اجساد در شهرک‌های مجاور کی‌ف؛ اوکراین مدعی کنترل حومه کی‌ف شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x