صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا مخفیانه یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرد

سی‌ان‌ان اعلام کرد که امریکا ماه گذشته یک موشک مافوق صوت را بدون اطلاع رسانه‌ها آزمایش کرده است.

سی‌ان‌ان اعلام کرد که امریکا ماه گذشته یک موشک مافوق صوت را بدون اطلاع رسانه‌ها آزمایش کرده است.

پیک‌آفتاب: شبکه تلویزیونی CNN به نقل از یک منبع نظامی گزارش می‌دهد که امریکا در اواسط ماه مارچ به طور مخفیانه آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت را انجام داد، اما برای “جلوگیری از افزایش تنش با روسیه”، آن‌را رسانه‌ای نکرد.

سی‌ان‌ان می‌نویسد که این کار در زمانی انجام شد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای یک سفر به اروپا آمادگی می‌گرفت. جو بایدن، در جریان این سفر از پولند نیز دیدار کرد. او با استفاده از فرصت از اردوگاه پناهندگان اوکراینی نیز دیدن کرده است.

این مقام که نام‌اش فاش نشده، گفته است که آزمایش این موشک موفقیت‌آمیز بود و دلیل رسانه‌ای نشدن این کار “زمان و حساسیت موضوع” بوده است.

به گفته سی‌ان‌ان، امریکا نسخه مفهومی سلاح‌های تنفسی هوایی شرکت «لاکهید مارتین» را راه‌اندازی کرد. طبق اظهارات این مقام پنتاگون، موشک آزمایش شده از یک بمب افکن بی-52 در سواحل غربی امریکا پرتاب شده است.

این منبع تصریح کرده است: “این موشک بیش از 480 کیلومتر در ارتفاع پرواز کرد. موشک مافوق صوت کانسپت HAWC کلاهک حمل نمی‌کند، در عوض از انرژی جنبشی خود برای نابودی هدف استفاده می‌کند”.

چند روز پیش، نیروی هوایی امریکا اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای Minuteman-III را به دلیل تمایل به جلوگیری از “تعبیر نادرست و ارتباط” در پس زمینه اوضاع در اطراف اوکراین لغو کرد. پنتاگون آزمایش این موشک را در اوایل ماه مارچ به تاخیر انداخته بود.

این دومین آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت HAWC از سوی امریکا و اولین آزمایش نسخه ساخت لاکهید مارتین این موشک محسوب می‌شود. نیروی هوایی امریکا، ماه سپتمبر گذشته نسخه ساخت شرکت ریتیون از این موشک را که از یک موتور اسکرمجت، ساخت شرکت نورتروپ گرومن بهره می‌برد را آزمایش کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x