صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا سفیر جدید برای نظارت از اوضاع افغانستان در پاکستان می‌گمارد

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا تصمیم دارد تا دونالد بلوم، سفیر فعلی امریکا در کشور تونس را به عنوان دیپلومات ارشد خود در پاکستان معرفی کند تا اوضاع افغانستان را نیز تحت مدیریت داشته باشد.

امریکا یک دیپلومات ارشد امریکایی را که قبلاً در کابل نیز ماموریت داشته، به حیث سفیر آن کشور در پاکستان معرفی می‌کند تا از اوضاع افغانستان نیز نظارت کند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رویترز گزارش داده است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا تصمیم دارد تا دونالد بلوم، سفیر فعلی امریکا در کشور تونس را به عنوان دیپلومات ارشد خود در پاکستان معرفی کند تا اوضاع افغانستان را نیز تحت مدیریت داشته باشد.

کاخ سفید اعلام کرده که بایدن به زودی برنامه‌های نامزدی دونالد بلوم برای این پست در پاکستان را اعلام می‌کند. بلوم یک دیپلومات حرفه‌ای در بخش خدمات خارجی است که سابقه طولانی خدمت در منطقه را دارد و زمانی در سفارت امریکا در کابل نیز کار می‌کرد.

با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، نقش دیپلوماتیک پاکستان در کشور پررنگ‌تر شده‌است. مقام‌های پاکستانی بارها از جهان خواسته‌اند که طالبان را به رسمیت بشناسند، اما هنوز هیچ کشوری در این مورد اقدامی نکرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x