صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا برای تقسیم قدرت با طالبان بر اشرف غنی فشار لازم را نیاورد

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان جدیداً گفته است که امریکا برای تقسیم قدرت با طالبان، بر اشرف غنی فشار لازم را وارد نکرد. پیک‌آفتاب: فرستاده پیشین امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که ایالات متحده امریکا فشار کافی بر اشرف غنی رئیس جمهور برکنار شده وارد نکرد تا او قدرت را با […]

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان جدیداً گفته است که امریکا برای تقسیم قدرت با طالبان، بر اشرف غنی فشار لازم را وارد نکرد.

پیک‌آفتاب: فرستاده پیشین امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که ایالات متحده امریکا فشار کافی بر اشرف غنی رئیس جمهور برکنار شده وارد نکرد تا او قدرت را با طالبان تقسیم کند.

زلمی خلیل‌زاد، این اظهارات را در مصاحبه‌ی خود با تلویزیون سی بی اس (CBS) که روز گذشته، 24 اکتوبر نشر شد، بیان کرد.

آقای خلیل زاد، درواقع پذیرفت که امریکا در ساختن افغانستان نوین و دموکراتیک ناکام شد و آنطور که انتظار می‌رفت ساختارها چیده نشد. او اما افرود که امریکا به اهدافش در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان دست یافته است.

از جانب دیگر، رئیس جمهور جو بایدن، از توافقی که خلیل‌زاد با طالبان در دوحه قطر دست یافته بود، انتقاد کرده و گفته است که آن توافق دستان حکومت‌اش را بسته بود و او نمی‌توانست در این مورد کار خاصی را انجام دهد.

زلمی خلیل‌زاد به دلیل اینکه توافق‌نامه صلح با طالبان را پیش برد و از این طریق امتیازهای ویژه‌ای را برای طالبان قائل شد، در گوشه و کنار جهان به طور گسترده مورد انتقاد قرار گفت و به تاریخ 18 اکتوبر از سمتش برکنار شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x