صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا برای اولین بار برای قطب شمال سفیر می‌فرستد

امریکا اعلام کرده است که برای اولین بار سفیر «ویژه و سیار» برای منطقه قطب شمال تعیین می‌کند. این کار در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در قطب شمال، صورت می‌گیرد.

امریکا اعلام کرده است که برای اولین بار سفیر «ویژه و سیار» برای منطقه قطب شمال تعیین می‌کند. این کار در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در قطب شمال، صورت می‌گیرد.

پیک‌آفتاب: تقویت حضور نظامی روسیه به هم‌راه استقرار مراکز تحقیقات چین در این منطقه باعث شده است تا امریکا تصمیم برای تعیین سفیر ویژه برای قطب شمال بگیرد.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که جو بایدن، رئیس ‌جمهور این کشور می‌خواهد یک مسئول هم‌آهنگ‌کننده برای قطب شمال منصوب شود که با کشورهای این منطقه که شامل روسیه، کانادا، دنمارک، ناروی، ایسلند، سویدن و گروه‌های ذی‌نفع می‌شود، در تعامل باشد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز می‌گوید که صلح و ثبات در شمالگان، اهمیتی راهبردی دارد و یک اولویت برای واشنگتن است.

قرار است سفیر جدید توسط وزارت خارجه امریکا تعیین و برای تایید به سنا معرفی شود.

هم‌زمان؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی سفری به مناطق شمالی کانادا گفت که توانایی‌های روسیه و آزمایش تسلیحات پیش‌رفته نظامی این کشور در قطب شمال به چالشی راهبردی برای اعضای ناتو تبدیل شده است.

وی هم‌چنین نسبت به افزایش حضور چین در قطب شمال برای استفاده از منابع آن اظهار نگرانی کرد.

از سوی دیگر؛ لیزا مورکوفسکی، سناتور جمهوری‌خواه آلاسکا از انتصاب سفیری برای قطب شمال استقبال کرده است. او گفته که امریکا تنها کشور حاضر در این منطقه بدون نمایندگی دیپلماتیک اختصاصی در سطح سفیر است.

قرار است سفیر جدید جایگزین هم‌آهنگ کننده قطب شمال شود که در حال حاضر، جیم دی هارت است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x