صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی نکرده است

کمیته مصئونیت خبرنگاران می‌گوید که با وجود وعده امارت اسلامی، خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها ادامه دارد. این کمیته گفته که در سه ماه گذشته به هیچ یک از قضایای خشونت در برابر خبرنگاران رسیدگی نشده است.

کمیته مصئونیت خبرنگاران می‌گوید که با وجود وعده امارت اسلامی، خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها ادامه دارد. این کمیته گفته که در سه ماه گذشته به هیچ یک از قضایای خشونت در برابر خبرنگاران رسیدگی نشده است.

پیک‌آفتاب: در گزارش هفتگی کمیته مصئونیت خبرنگاران که امروز یک‌شنبه، ۷ قوس، منتشر شد، آمده است که هفته گذشته نیز خبرنگاران مانند سه ماه گذشته «امارت اسلامی» با مشکلات متعدد مواجه بودند. این کمیته افزوده که نه تنها خشونت علیه خبرنگاران ادامه یافته، بلکه مشکل جدی‌تر این است که هیچ موردی از خشونت در برابر خبرنگاران بررسی و عاملان آن شناسایی نشده است. کمیته مصونیت خبرنگاران با ابراز تاسف از ادامه‌ی خشونت‌ها علیه خبرنگاران، افزوده که باوجود وعده‌های امارت اسلامی وضعیت تغییر نکرده است.

به اساس گزارش کمیته مصئونیت، در هفته گذشته، بصیر احمدی، گوینده تلویزیون آیینه در کابل، از سوی افراد مسلح مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته است. این کمیته همچنین گفته که در یک هفته اخیر، خبرنگاران از سوی طالبان و سایر افراد تهدید شده‌اند.

کمیته مصئونیت خبرنگاران تصریح کرده که هفته گذشته، گل‌احمد الماس، خبرنگار آزاد در ولایت غور به دلیل یک گزارش‌اش که درباره فقر یک خانواده تهیه کرده بود، مجبور به ترک خانه‌اش شده است. این کمیته همچنین از تعطیلی یک رادیو در ولایت لغمان خبر داده که به دلیل مشکلات اقتصادی هفته گذشته نشراتش را متوقف کرده است. به گفته کمیته مصئونیت، پس از سقوط دولت پیشین، در حوزه شرق شش رسانه شنیداری به دلیل مشکلات اقتصادی و سانسور، نشرات خود را متوقف کرده‌‌اند که در نتیجه ۶۰ خبرنگار مرد و ۸ خبرنگار زن بی‌کار شده‌اند.

کمیته مصئونیت خبرنگاران همچنین دستورالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در مورد رسانه‌ها را نگران کننده خوانده است. به اساس دستورالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی، رسانه‌ها باید نشرات‌شان را مطابق ارزش‌های اسلامی مورد نظر طالبان تنظیم نمایند. این دستورالعمل از رسانه‌های تصویری می‌خواهد که از نشر تصاویر و فیلم‌های که زنان در آن حضور دارند، پرهیز نمایند. مجریان زنان در رسانه‌های تصویری نیز باید با حجاب کامل مطابق برداشت امارت اسلامی ظاهر شوند.

واکنش‌ها به دستورالعمل تازه امارت اسلامی برای رسانه‌ها

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x